17/1/16

Profesionales del diseñu utilicen la so creatividá en defensa de los refuxaos


Profesionales del diseñu utilicen la so creatividá en defensa de los refuxaos
Una campaña busca dar a conocer el drama de los refuxaos y al empar concienciar a la población sobre’l falsu discursu xenófobu que garra fuercia en dellos puntos d’Europa. ‘Refugio contra barbarie’ compónse de diez cartelos d'illustradores asturianos.
Esta iniciativa naz de la Coordinadora d’ONGD d’Asturies, el Conseyu de la Mocedá del Principáu d’Asturies y la Federación Asturiana de Conceyos tres les imáxenes que pudimos ver recién sobre les consecuencies de la guerra que sufre Siria dende hai años y qu’afeuta a la so población, obligada a escapar de la situación que se vive nel so país, escoyendo en munchos casos Europa como destín. “Persones refuxaes esisten dende hai munchu tiempu en munches partes del mundu, tantes como conflictos o catástrofes asoceden nestos mesmos llugares. Pero ye anguaño cuando se faen más visibles, yá qu’entren masivamente en suelu de la nuesa Europa, que, a pesar de la so obligación ética de cercanía a la ciudadanía y coherencia colos sos valores fundacionales de solidaridá, desaniciu de la probeza y proteición de los derechos humanos, paez nun tar al altor”, espliquen los responsables de la campaña.
Los casos de racismu y xenofobia que se tán viviendo nestos últimos meses énte los refuxaos sirios, xenerando “idees preconcebíes y equivocaes de que la xente sal de sos cases destruyíes de forma voluntaria pa non volver y, de paso, arrebatanos el nuesu bienestar”, son pa estes organizaciones una “barbarie”. “Nada más lloñe de la realidá, culpabilizar a los coleutivos de persones refuxaes de la crisis económica ye tremendamente inxustu y inhumanu”, añaden.
Tamién n’asturianu
En ‘Refugio contra barbarie’ participen diez illustradores con creaciones en defensa de los refuxaos, con presencia de la llingua asturiana gracies a Ruma Barbero. El dibuxante xixonés participa con ‘Aclarándonos’, un orixinal cartelu nel que xuega coles pallabres refugar y refuxar.
Completen la llista de collaboradores de la campaña Montse Matos, Fran Yebra, Javi Guerrero, Marco Recuero, Juaco Amado, Ralf Thomas, Forma, Nacho Quesada y Goyo. Les sos creaciones yá se pueden ver en mupis d’Uviéu, Avilés y Llangréu, amás d’en postales repartíes polos conceyos del país.
Manifiestu
Esta iniciativa vien acompañada por un manifiestu que se pue consultar na páxina web de la campaña. Nél se reclama que “la obligación d’Europa ye protexer a les persones y respetar los derechos humanos” y s’empondera “la disposición qu’esiste por parte del Gobiernu del Principáu, los conceyos, les entidaes sociales y los movimientos ciudadanos, pa coordinar aiciones que permitan ufrir la proteición adecuada a les persones refuxaes, garantizando-yos unes condiciones de vida digna y una integración plena na nuesa comunidá, y mientres el so periodu de permanencia”.
Semeya obra d’Eloy Antuña, fecha en Sama y colgada en Facebook por Ruma Barbero.
Fonte: Asturies.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.