6/1/16

La XDLA noma de desastrosa la xestión de RTPA nel entamu 2016

Antonio Virgili, director xeneral de RTPA 

  La Xunta Pola Defensa de la Llingua (XDLA) atalanta que la xestión de RTPA ye desastrosa depués d’entamar 2016 cola cifra más baxa d’audiencia (4%) y escaercer otra vuelta l’asturianu al tiempu que carga les tintes col equipu directivu.La XDLA camienta que la culpabilidá de la situación qu’atraviesa la RTPA con audiencies enforma baxes tienla la “inacción del Gobiernu asturianu” que fai peligrar a la cadena pública y marxinen al asturianu: “Emitir espacios infantiles n’asturianu ensin avisar y programar un conciertu de la cantante sevillana Tamara dan bona idea del interés d’Antonio Virgili pola nuestra cultura”.
 Como fai alcordanza la organización de defensa del idioma nun duiru comunicáu, Ximo Puig, presidente socialista de la Generalitat valenciana, afirmó hai meses que pal valencianu, RTVV yera una cuestión de vida o muerte, “porque ye una llingua qu’aguantó tres sieglos ensin oficialidá, pero que nun pue aguantar agora ensin televisión”. Les palabres del líder del socialismu valencianu “choquen cola situación d’Asturies, onde PSOE, PP y IX punxéronse d’alcuerdu pa renovar l’equipu xestor d’Antonio Virgili, los mesmos que se nieguen a normalizar l’usu del asturianu nes emisiones”.
 Y ye que’l problema pa la XDLA vese a les clares nos datos: “empezamos 2016 y vemos que, a pesar de les palabres, la situación sigue igual, col asturianu arrequexao na programación y onde nun se cumple nin la llexislación llingüística vixente nin la toponimia oficial. La ineptitú de Virgili y les sos manes dereches -amás d’una Conseyería de Presidencia y otra de Cultura que paez que nun quieren o nun saben nesti asuntu- fai que TPA pieslle l’añu con un 5,2% de media, 0,6 puntos menos que l’añu pasáu. Amás, la cadena empezó’l 2016 con un mínimu históricu del 4%”.
 Na opinión de la Xunta son unos datos a los que van tener que responder, “los que fixeron l’apueste por renovar ¡pa seis años! al equipu xestor que llevó a los medios públicos a esta situación: la de la desconexón dafechu cola sociedá asturiana”. NA XDLA dicern asistir plasmaos a una televisión onde l’usu del idioma ye, amás de marxinal, diglósicu, vulgar, rural y folclóricu: “El folclore ye interesante y necesariu porque ye parte de la nuestra cultura, pero tamién ye necesario mostrar que l’idioma propiu pue ser vehículu pa falar d’una cultura moderna, urbana, contemporánea, critica y profesional. Nun se pue facer namás una televisión de fiestes y folclore rural. Un exemplu ye la programación de Navidá, onde RTPA perdió la oportunidá d’aprovechar la potencia simbólica d’unes feches tán señalaes, porque la programación especial val p’afitar la marca de la televisión, nesti casu de televisión asturiana”.
 Les preguntes retóriques nun son nueves: “¿Pa qué se reponen series infantiles doblaes al nuestru idioma ensin facer nenguna promoción? Va tar malo de qu’estos productos tengan una mínima audiencia si s’emiten ensin avisar ¡nuna canal onde l’espectador mediu tien más de 50 años! Ye una xugada que muestra lo “partidarios” que son los xestores que nos impunxeron”.
 Y ye que la programación n’asturianu lloñe de meyorar aprobez sigún amuesen los datos recoyíos pola Xunta Pola Defensa de la LLingua: “La única “novedá” foi la repetición de delles películes doblaes al asturianu -ye de reseñar qu’en tol añu 2015 nun se trabayó en nengún doblaxe al nuestru idioma, porque RTPA quier más pagar a empreses de Madrid y multinacionales de Hollywood-. A pesar de que dalguna de les películes yá tuvieron cinco pases, les dos producciones axuntaron en total a 30.000 espectadores. Por exemplu, una película de la saga de Harry Potter emitida en castellanu -saga que venimos solicitando que se doble al asturianu- tuvo 6.000 espectadores”. Los datos hai tiempu que vienen amosando  que’l doblaxe ye estratéxicu como exe de la normalización.
 Sicasí, les tintes carguense na XDLA cola direición de la cadena: “Antonio Virgili y el so equipu parez que nun aprienden, quieren siguir nel so puestu xugando a dirixir una televisión que podría emitir guapamente en Valladolid o en Toledo, esbaratando’l presupuestu mentes lleven un sueldu bien curiosu como premiu”.
 Les crítiques exemplifíquense notru casu de llocos. Na tarde del 5 de xineru -con repetición al otru día- TPA emitía un conciertu de la cantante sevillana Tamara: “Lo lóxico -lo coherente, lo que manda la llexislación- sería centrase na música asturiana y non nuna cantante que yá tien TVE o Tele5 pa promocionase, pero RTPA y Virgili quieren más a Tamara. Non, na nuestra televisión nun vamos ver a Tejedor, Tuenda, Dixebra, Los Berrones, Toli Morilla o a los Sones de Navidá, una gala celebrada en Grau centrada na música tradicional de la Navidá y que RTPA nun emitió”.
 De la mesma manera, col 2016 ya s’empiecen a anunciar programes nuevos, y na Xunta Pola reclamen que nun saben un res “d’espacios nel nuestru idioma, situación a la que van tener que responder los que se comprometieron a normalizar l’usu del asturianu en RTPA y esos que se nieguen a cumplir cola llexislación vixente”.                  Fonte: asturnews.com

1 comentario:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.