6/8/11

AXA encamienta al gobiernu la redaición billingüe de tolos impresos de l'alministración



L'Aconceyamientu de Xuristes pol Asturianu:
Nel so escritu, empobináu al Presidente y al Conseyeru de Cultura, los xuristes afiten que ye’l momentu afayaizu pa facelo porque munchos d'ellos tienen d’aperiase coles nueves competencies y denomamientos de Conseyeríes, Viceconseyeríes y Direiciones Xenerales; que la midida ye de poco costu “porque anguaño tolos impresos salen direutamente del ordenador, que non de la imprenta, y el so camudamientu ye un trabayu que lu fai –ensin matase- un funcionariu nuna selmana (dos puestos a desaxerar) per Conseyería”, siendo asina que la de Cultura cunta con una direición Xeneral de Política Llingüística sirvida per once funcionarios; y qu’un xestu tan cenciellu y baratu sedría pa la normalización social del asturianu “muncho más granible que los dolce años de política arecista na que’l popularmente conocíu como ventanucu de política llingüística dedicóse a repartir perres, aparentemente al debalu, pero que cuasi siempres viníen a cayer nes mesmes manes”.

Política clientelista y llingüicida de los gobiernos d’Areces que con una mano esbardiaron los recursos públicos demientres cola otra torgaben a la ciudadanía l’exerciciu de los drechos proclamaos nes lleis, pente elles la 1/1998, d’usu y promoción del bable/asturianu, onde se “declara, afita y empara’l drechu de tolos ciudadanos al llibre usu de la llingua llariega ensin discriminación dala” énte l’Alministración asturiana. Drechu que ficieron imposible porque nel intre d’empobinase a ella pa xestionar cualesquier asuntu desixíen –y desixen- l’emplegu d’un impresu redautáu dafechu en castellán.

Faen alcordamientu los xuristes de que la igua darréu d’esti asuntu ta dientro del programa del nuevu gobiernu, “apallabráu col pueblu asturianu nes elleiciones y, robláu énte la Xunta Xeneral del Principáu nel procesu de la proclamación del Presidente”, no que cinca al desendolcu bonal de la mentada Llei 1/1998.

Fonte: Infoasturies

3 comentarios:

  1. Eso, normalizar y da-yos clase a los funcionarios.Porque por muncho que tean en billingüe los impresos y que s'escriban n'asturianu..... depués al funcionariu chóca-y y se-y escapa la risa por tar cumplimentaos n'asturianu.
    Eso pasóme a min.

    ResponderEliminar
  2. la normalización tá prósima13 de agosto de 2011, 12:11

    Billingüismu puru y duru, pero billingüismu de verdá: castellanu y asturianu dafechu n'administración ¡ya! ...como la oficialidá que ya paez que tá prósima.

    ResponderEliminar
  3. oficialidá con preferencia del asturianu13 de agosto de 2011, 14:06

    claro, el billingüismu que quedrán metenos ye'l qu'entiende la xente que mos ñega agora la oficialidá.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.