14/12/10

Bélxica ¿xuntos o dixebraos?

Programa "30 minuts" de TV3 nel que trata la situación llingüística y política de Bélxica.
L'exe central de la non resolución del conflictu ye Bruseles, allugada xeográficamente na rexón de Flandes pero que tien un 90% de francófonos y un 10% de falantes de neerlandés. Los francófonos de Bruseles -que ta dientro la fastera flamencófona- viven non solo na capital, sinón que va espardiéndose a otros conceyos flamencos y tradicionalemte de fala flamenca d'alrrodiu Bruseles onde medra la so presencia y van siendo tamién mayoría.
Nun se diz nada  nel reportax del valón.



8 comentarios:

  1. Esti problema ye bien antiguu y de bien mala solución.

    ResponderEliminar
  2. TV3 trata esta tema y pol camín arima la áscura a la so sardina con barretina aprovechando la oportunidá que se presenta.

    ResponderEliminar
  3. claro, por eso tamién trató los 2 referendums fallíos en Quèbec.

    ResponderEliminar
  4. Sicasí de xuru que la llarga man del Carod tá ende detrás de TV3 nel asuntu amasando y sacando bon provechu al tema de la situación llingüística y política de Bélxica, pos suel asoceder qu'a ríu políticu revueltu ganancia de ciertu pescaores con pocos escupulicios.

    ResponderEliminar
  5. yá ta esti manguán viendo bisarmes.Lo tuyo ye esquizofrénico. Como si nun esitieran más independentistes en TV3 o nel govern.El Carod tendrá la culpa de que ganara'l partíu NVA o de qu'haiga flamencos y valones en Bélxica.

    ResponderEliminar
  6. políticos malos en 30 minuts17 de diciembre de 2010, 15:15

    sí va ser que tamién hai políticos aprovechaos pescaores con pocos "escupulicios" en ríu políticu revueltu y pa más información gays(a ser posible d'ERC o SI o meyor el Carod mesmu) y ye por ello qu'emitieron: La coral dels homes---> (El problema de la pandemia del sida).

    Otres emisiones:

    - Les bandes de Rio
    - Malalts d'internet
    - Els monstres de casa meva--> sobro abusos de menores
    - Mantingui's a l'espera--> La problemática de les compañíes de telefonía
    - Turistes de l'espai
    - En mans d'Al-Qaeda –> Los secuestraos por Al Qaaeda

    - De qui és la culpa? --> Españíu de la Petrolera British Petroleum (equí foi Joan Herrera en persona quien fizo'l documental).

    ResponderEliminar
  7. Amiguinos, seya como quier, gústevos o non, Carod fai patria (catalana).

    ResponderEliminar
  8. como ha de faer. Pero paez qu'hai dellos tolerantes que nun-yos presta eso.Nada ho, que critiquen tamién los que faen patria asturiana o meyor los que nun la faen que son munchos más.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.