29/10/16

“El problema de l'anulación de les ordenances solucionóse con sentíu común; falando”, apunta Iglesias

Na semeya Inaciu Iglesias

  Esta selmana espublizáronse nel BOPA les ordenances d’asturianu de Noreña depués de que’l Conceyu de Noreña algamara’l compromisu de la Delegación del Gobiernu de nun recurriles. Inaciu Iglesias, conceyal de Foro y miembru del equipu de gobiernu, esplica con satisfaición que la situación “solucionóse con sentíu común; falando”.
  Foi en xunetu cuando Delegación del Gobiernu estatal n’Asturies unvió un requerimientu nel qu’obligaba al  a anular la decisión del Plenu del 28 d’abril nel que s’aprobaron les ordenances d’asturianu del conceyu colos votos favoratibles d’Independientes por Noreña (IPÑ), Foro, Izquierda Xunida (IX) y Conceyu Abiertu por Noreña, organización que propunxo’l documentu, y la oposición única del PSOE y el PP. Énte esta situación, l’equipu de gobiernu decidió nun cumplir col mandáu y responder con una carta.
  “Aneciamos nes nueses ordenances porque éstes non sólo s’axustaben a la llegalidá, sinón que facíen cumplir el mandatu del Estatutu, la Llei d’Usu y la Constitución de dar garantíes a los nuesos ciudadanos. Ye obligación de los conceyos facelo”, afirma Iglesias. Tres dos meses ensin noticies, y yá pasáu’l plazu d’un mes p’anular les ordenances, Gabino de Lorenzo púnxose en contautu per teléfonu cola alcaldesa María Amparo Antuña “pa desbloquiar la situación”.
  Esta llamada desendolcó nuna reunión n’Uviéu con personal téunicu de la Delegación nel que’l diálogu y la bona disposición ente les dos partes foron les notes carauterístiques. “Analizamos el tema más fondamente y entós apuntáronnos la so decisión de nun recurrir les ordenances”, apunta l’edil de Foro.
   “En primer llugar punximos firmeza; depués, diplomacia; pa terminar con flexibilidá, ufriendo la posibilidá de falar y modificar les ordenances nel casu de que fora preciso”, esplica con arguyu. Al respeuto, destaca l’apoyu que tuvo’l Conceyu de Noreña de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana y Iniciativa pol Asturianu, “dalgo que nos prestó muncho”, al igual que de l’Academia de la Llingua Asturiana “a nivel institucional y xurídicu”.
  Tampoco nun quixo escecer el papel que xugó la Direición Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, “que nos facilitó’l so estudiu xurídicu, lo que reforzó la nuesa posición y nos permitió pisar en firme”.
“Fai normal lo que yá ye normal”
  Sobre la importancia de les ordenances pa la ciudadanía de Noreña, Iglesias destaca que la so entrada en vigor tres la espublización nel BOPA “fai normal lo que yá ye normal”. Nesi sen recuerda que l’asturianu yá tenía una presencia importante nel día a día municipal, anque ésti documentu permite regularizalo.
  Entrugáu pola posible puesta en marcha d’un Serviciu de Normalización, posibilidá que recueyen les propies ordenances, el conceyal apunta que “nun lo veo como una prioridá”, y recuerda “qu’en caso de tener falta d’ello, tenemos la posibilidá de collaborar colos de Siero y Llanera dientro la Mancomunidá de la Comarca del Nora’.                      Fonte: asturies.com
AdxuntuTamañu
PDF icon ordenances_asturianu_norena.pdf304.7 KB

2 comentarios:

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.