6/10/16

Padilla interésase pol ‘Protocolu pa la Garantía de los Drechos Llingüísticos’

Fernando Padilla Palicio, Direutor Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización

  Iniciativa pol Asturianu entregaba díes atrás nel Rexistru una carta y un llibru esplicativu sobre’l procesu d’ellaboración del ‘Protocolu pa la Garantía de los Drechos Llingüísticos’. El direutor xeneral de Planificación Llingüística y Normalización convocó un conceyu pa interesase pol documentu que va presentase n'avientu en Donostia.
  En concreto, los destinatarios de la información proporcionada pola organización que trabaya pola normalización del idioma foron el presidente del país, Javier Fernández, y el conseyeru d’Eduación y Cultura, Genaro Alonso, amás de los cinco grupos parllamentarios de la Xunta Xeneral. De momento, l’únicu que s’interesó foi Fernando Padilla, dependiente del departamentu d’Alonso, que llamó a una reunióm a representantes d’Iniciativa pol Asturianu pa conocer más fondamente esti documentu qu'entama la organización vasca Kontseilua col sofitu d'European Language Equality Network (ELEN) y que pretende ser una continuación de la Declaración Universal de los Drechos Llingüísticos aprobada va agora venti años.
  “La intención de Padilla yera saber los detalles d’esti procesu del que nun participen les alministraciones”, apuntó Inaciu Galán, presidente d’Iniciativa pol Asturianu, organización que collabora nel procesu como representante del dominiu llingüísticu asturlleonés. El ‘Protocolu pa la Garantía de los Drechos Llingüísticos’ ta anguaño en procesu de redaición, depués de recoyer les informaciones aportaes por más de mil entidaes de toda Europa, y la intención de los sos promotores ye presentalo n’avientu en Donostia dientro de les actividaes de la capitalidá europea de la cultura 2016 que protagoniza la capital gipuzkoana.
Exención fiscal pa les empreses qu’empleguen l’asturianu
  Galán y Padilla, qu’acoyó perbién la iniciativa del ‘Protocolu pa la Garantía de los Drechos Llingüísticos’, aprovecharon l’alcuentru pa tratar otros asuntos sobre l’idioma. Asina, aldericaron sobre’l tratamientu del asturianu nos llibros de testos, confirmando Padilla les pallabres de Alonso na Xunta Xeneral nes qu’afirmaba que la Direición Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización va ponese en contautu “con toles editoriales de mou preventivu pa que los llibros que publiquen tean d’alcuerdu al currículu del Principáu d’Asturies y, dende llueu, a lo que ye la verdá científica d’una llingua, una llingua amenazada, una llingua minorizada, una llingua con poca fortuna, pero una llingua”.
  Tamién apuntó a Galán que son dellos los conceyos que tán anguaño revisando la toponimia y sintió de boca del presidente d’Iniciativa pol Astuirana una propuesta pa promover l’usu del idioma por parte de les empreses ensin necesidá de partida presupuestaria específica. Ésta va anunciala en feches próximes la organización y consistiría na exención fiscal p’aquelles firmes qu’empleguen la llingua asturiana, dalgo que Padilla comprometióse a estudiar.                                                                          Fonte: asturies.com

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.