30/4/10

Nel Senáu van falase toles llingües sacante l'asturiana


El Plenu del Senáu aprobó esti miércoles tres d'un alderique polémicu una propuesta pa reformar el so Reglamentu que va permitir xeneralizar l'usu de toles llingües autonómiques menos l'asturiana. L'euskera, el catalán, el valencianu y el gallegu pudieron sentise esti día llibremente nes intervenciones de dellos y delles senadores.
Namái s'opunxeron a la propuesta la senadora d'UPN, María Caballero, y el PP en bloque arguyendo que'l castellán ye la llingua común a tolos senadores y qu'éstos son representantes del pueblu español y non de los sos territorios.

La non oficialidá de la llingua asturiana dexa ota vuelta arrequexáu un drechu fundamental en perxuiciu de los asturianos.La iniciativa partió de 34 senadores de tolos grupos, nun siendo del PSOE y del PP, que quieren estender estes llingües más allá de la Comisión Xeneral de Comunidaes Autónomes, na que yá se puen emplegar. L'alderique foi intensu y el presidente Javier Rojo tuvo que pidir en delles ocasiones "respetu y silenciu" a los miembros de la cámara, que nun paraben de facer comentarios. Y dende la tribuna amás tuvieron llugar les apelaciones personales d'unos voceros a otros y tamién a senadores del PP que vienen de Comunidaes con llingua propia, ente ellos, a Manuel Fraga.
Fonte: Asturnews

8 comentarios:

  1. Eso ye España... respetu y más respetu pa tolo que nun seya l'español.
    ¿qué pasa col aranés? Ye cooficial en Cataluña.
    Y del aragonés y asturianu..... meyor nin falar.
    Lo que ye sorrealista ye la distinción ente falar catalán y valencianu,. Nada, d'equí a poco podrá falase en andaluz,canario y manchego.

    ResponderEliminar
  2. ¡¡¡OFICIALIDÁ YA!!! Sr. Tini ¿y la oficialidá pa cuándo? ¿sedrá pa dempués de les ellecciones, tras camudar el partíu ganador nes mesmes?

    ResponderEliminar
  3. El sr. Javier Fernández pue que seya más partidariu que'l sr. Areces nel tema de la oficialidá de la llingua asturiana, o nun sé si sedrá más prósimu nesti asuntu el sr. Cascos. Lo seguru y bien seguru ye otra vegada que tamos perdiendo'l tren na cuestión de la llingua en tolos sentíos posibles, y ye una pena.

    ResponderEliminar
  4. esti banduyu q tengo ta feitu de pelleyu gochu...2 de mayo de 2010, 19:02

    y el folganzan de Tini sí que ta sollerte pa salir na semeya como diciendo "mira que guay soy y asturiano.... pero del pote porque vienen les elleiciones ceo" consiguiendo-yos el nuevu llocal a l'Alla.Llamentable.

    ResponderEliminar
  5. El tren tá perdiéndose, sí, pero ye que la sociedá non fai presión ni pon na de fuercia nel asuntu la llingua y menos aún na oficialidá, así que non echémos toa la culpa a los políticos de turnu. La sociedá asturiana tá relaxada y non muestra res d'interés, y ellos lo saben dabondo, y muéstranse tamién ...pertranquilos, aunque con una visión histórica y socio-económica totalmente nula, desaprovechando una ocasión fabulosa pa oficilizar lal llingua.

    ResponderEliminar
  6. Tinc un dubte: què diuen els contraris de l'oficialitat quan llegeixen aquestes notícies? Quins arguments tenen? Perquè sempre que he llegit algú parlant en contra de l'oficialitat, en resum, ha dit que no volen que l'asturià sigui obligatori "com a Catalunya". Però si la no-oficialitat implica el no-dret, això els és igual?

    ResponderEliminar
  7. teoríes de la hostia4 de mayo de 2010, 20:49

    Sí da-yos igual.Too con tal de nun ser provincianos(qué diran en Madrid de nosotros si'l bable ye oficial, llamarannos pueblerinos o aldeanos) o como los catalanes por poner un exempu... porque mira que son estos catalanes que van falando catalán(en Cataluña) per tolos llaos,..que t'obliguen a falar catalán....¿cómo vamos a ser tan mal educaos como ellos? Vamos anda.
    Estes y otres teoríes perroneres asemeyaes son les que pues sentir.
    Prefieren que l'asturianu se pierda a a que -segun ellos- ser menos españoles.
    Yo yá m'atopé xente que dicia que falaba castellanu y non asturianu porque'l castellanu ye oficial y l'asturianu non...jajajaja, esti si va a Méxicu, R.X.,EEUU,.... que nun tienen llingua oficial de drechu quedaría mudu o en Cataluña falaía n'estereo al ser les dos llingües les oficiales.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.