3/4/11

Campaña pol ALSA n'asturianu


Nesti blogue van entamase pequeñes campañes a favor del asturianu. Una cada mes. Fadremos por dar pasos gracies a la presión ciudadana sobre les instituciones y organizaciones de calter priváu. ¿Éches un gabitu? causespolasturianu@gmail.com


LA CAUSA DE MARZU

Esta ye la carta qu’ha mandase a la direición alsa@alsa.es pa reclamar l’usu del asturianu na so web y el cumplimientu nel usu de la toponimia oficial. ----


A la Direición d’ALSA n’Asturies: El Grupu ALSA, que tuvo’l so orixe n’Asturies y caltién llazos bien importantes con esti país, incumple la llei al nun usar la toponimia oficial asturiana, na so web, nos autobuses que circulen per Asturies, paraes del bus, publicidá, etc. Ye un casu bien importante, pues la empresa ye la concesionaria de munches llínies y polo tanto ta faciendo servicios públicos sobre los que tienen la esclusividá. Amás, na so web ufren la posibilidá de poder lleer la información en munches llingües, toles del Estáu español, menos l’asturianu. Reclamamos, poro, al traviés del unvíu d’esti corréu, que cumplan col usu de la toponimia oficial en tolos ámbitos y reclamaos l’usu del asturianu na so páxina web, n’igualdá de concidiciones coles demás llingües.


Fonte: Blogue Doce meses, doce causes pol asturianu

16 comentarios:

  1. Per una altra banda, acabo d'entrar a www.alsa.es i, com que tinc el navegador configurat en català, em mostra la pàgina directament en català, sense haver de clicar res. A d'altres webs multilingües has de seleccionar l'idioma perquè surten per defecte en castellà.

    Sobta aquesta sensibilitat amb les llengües no castellanes, si la comparem amb la ignorància de la llengua pròpia.

    ResponderEliminar
  2. Automoviles Luarca Sociedad Anónima (ALSA)presumen de ser una empresa internacional escaeciendo'l so aniciu n'Asturies. Vese na falta d'usu de la llingua propia.

    ResponderEliminar
  3. ALSA, Empresa Autocares Luarca antiaSturianA3 de abril de 2011, 14:49

    Va dellos años que la XDLl empobinárase a ALSA pa encamenta-y qu'usara nos billetes el topónimu Xixón o polo menos Gijón/Xixón. La rempuesta nun fai falta que vos la ponga.

    ResponderEliminar
  4. Totalmente d'alcuerdu contigo Llugas pero yo voi dicir daqué mas ye una empresa de transporte publico que aun siendo privada dende años inmemoriales tien el monopoliu del transporte de pasaxeros en Asturies que nació y se a lucrado colos asturianos y que aunque sea verdá qu'esta bien internacionalizada y los sos ingresos mas importantes nun sean en Asturies el monopoliu siguen teniéndolo lo mínimo exigible ye que tengan un compromisu cola sociedá asturiana y eso pasa por utilizar la Llingua asturiana.

    ResponderEliminar
  5. ¿Ahora toca arremeter contra ALSA? ¿Porqué ahora y contra ALSA precisamente? Dejaz en paz a esta empresa pionera de Asturias y emblemática en el mundo entero que funciona de maravilla sin que algunos progres de turno traten de poner zancadillas a lo poco asturiano que marcha superbién a nivel mundial -por algo será ¿no?- incluso hasta en China y da empleo a muchísimas familias. Supermodernos ociosos o en paro, conservad la calma y la serenidad y, apuntad vuestros dardos hacia otro lado, si es posible contra los que arruinan Asturias y no hacia los pocos que la promocionan y enriquecen. Mirad mejor aún hacia fuera de Asturias, a esos que nos miran para ver si nos/os desangran, nos/os arruinan más aún y nos/os hunden en el paro más calamitoso si aún eso es posible -¿cómo estáis tan calladitos en este asunto?- como los bancos que se quedan con los pisos y las hipotecas a la vez o esa privilegiada clase política que está en contra de la llingua y de la oficialidad por ejemplo... abrid los ojos.

    ResponderEliminar
  6. sí,tan en contra de la llingua y de la oficialidá como ALSA. Nun ye la primer vegada que se-y propón a ALSA'l so compromisu con Asturies,pero lo único que quier ye perres y perres.O sinón,¿cómo ye que tardaron 30 años en faer(entovía n'obres) la variante del Payares?. Porque nun-y convenia a ALSA.Eso ye mirar pa los asturianos y que les comunicaciones col Sur seyan de cuando el s.XIX.

    ResponderEliminar
  7. Nietu, fíu, y trabayaor d'Alsa3 de abril de 2011, 21:57

    Alsa ye una empresa modélica rapacinos. Que non usa l'asturianu aún... dalcuerdu; pero ye lo meyor que tenemos n'Asturies y ye verdá que dio siempre, da y dará munchos puestos de trabayu a munchos y munches asturianos y foráneos.

    ResponderEliminar
  8. Tenir el web en asturià i posar els topònims en asturià provocaria pèrdues a ALSA i acomiadaments de treballadors? Vaja, pregunto, eh?

    ResponderEliminar
  9. Mi amigo David el problema radica en que l'asturianu no es oficial en Asturias o sea que no existe la oficialidad de la llingua, ni más ni menos. No hay que buscar tres pies al gato, el gobierno asturiano se niega y no lo quiere reconocer como lengua cooficial, en un futuro bastante próximo (22 de mayo) esperemos tener la fortuna de que cambie el panorama... ¡ojalá!

    ResponderEliminar
  10. Pedro Pedrito Pedro5 de abril de 2011, 9:19

    ¿y que tien que ver que nun seya oficial pa nun emplegar los topónimos tradicionales,los más d'ellos oficiales yá?

    ResponderEliminar
  11. OFICIALIDÁ YÁ. Psoe fora, astención xeneral darréu.

    ResponderEliminar
  12. ¡Puxa Asturies! ¡Puxa la llingua! ¡Puxa Sporting! ¡Puxa l'oficialidá! ¡Puxa Alsa! ...Puxa too menos esti Psoe faltosu y fartón.

    ResponderEliminar
  13. y Puxa l'Uviéu ¿non?

    ResponderEliminar
  14. Tamién, puxa l'Uviéu hom...

    ResponderEliminar
  15. Tou va llegar rapazos, la oficialidá, l'asturianu na páxina web y nes estaciones y autocares d'Alsa, etc. etc... Paez qu'esta tema pon bien nerviosos a dalgunos: aselu y sentíu común.

    ResponderEliminar
  16. Trabayador asturianu8 de abril de 2011, 15:16

    Arcelor (ex-Ensidesa) y Alsa son les empreses pioneres n'Asturies nel sustratu principal d'empléu estable de mayor proyección internacional. Ambes gocien d'enforma bon nome, munchu respetu y enraigono ente la sociedá asturiana.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.