24/7/10

Obliguen a valorar l'eusquera nes oposiciones de Navarra


Una sentencia obliga a valorar el vascu nes oposiciones de Navarra.
Una sentencia del Tribunal Superior de Xusticia de Navarra (TSXN) señala que’l vascu tien que valorase como méritu nes convocatories d'emplegu públicu.
La sentencia del TSXN tien que ver con un concursu pa trabayar nel Serviciu Navarru de Salú-Osasunbidea aprobáu nel 2008 y nel que nun se valoró como méritu la conocencia del vascu.
Pa la parllamentaria de Nafarroa Bai, María Luisa Mangado, el fallu "volvió poner n'evidencia que'l Gobiernu foral discrimina y fai de menos al vascu". Mangado censuró nun comunicáu que'l Gobiernu de Navarra "actúa a la escontra de la so propia llei del eusquera y gueta en toles ocasiones nes que-y ye posible la discriminación y el facer de menos a esta llingua".

A xuiciu de Mangado, "la imprudencia y la falta de criteriu d'UPN tien tamién les sos consecuencies práutiques sobre los que participaron na oposición y va conllevar el cambéu de les mesmes llistes y elleición de places, lo que supón una falta de respetu terrible sobre los que s'esforzaron por llograr un puestu de trabayu nesta convocatoria".

"El Gobiernu de Navarra niégase una y otra vegada a cumplir colo que la sociedá, el Parllamentu, y fasta'l mesmu Defensor del Pueblu reclamen en materia de normalización llingüística. Ye llamentable qu'haiga qu'acudir a los tribunales pa qu'UPN cumpla cola so propia llei, yá de por sigo insuficiente", calcó.

Fonte: Asturies.com

6 comentarios:

  1. Necesítase la oficialidá ¡ya! nos sí que tamos discrimanos por tolos llaos. Si los asturianos vamos a esaminanos u opositamos en Navarra, País Vascu, Cataluña, o Galicia, tamos claramente en condiciones desafavorables. Pero si algún opositor d'esos llares vien a facelu n'Asturies tien la ventaxa natural de podelu facer en castellán queu ye la so otra llingua natural. Eso ye discriminación positiva pa ellos, polo que necesitamos urxentemente la oficialidá del asturianu ¡ya! pa ponenos n'os nuesos drechos naturales y en les mesmes condiciones de reciprocidá que aquellos.

    ResponderEliminar
  2. OFICIALIDÁ YA. ¿Onde tán los nuesos gobernantes pa oficializar la llingua? ¿tán de vacaciones pagaes en Cuba o Venezuela como fai pocu? ¿o tán programando les mentides que van prometenos na prósima campaña pa ver si cuelan como pasó por dos vegaes cola lliberación de la autopista del Huerna? Onde tien que ponese d'alcuerdu ya aplicase con grande fuercia ye na oficialidá de la llingua asturiana, que paez que no yos interesa ni falar desti tema. Los asturianos tamos siendo perxudicaos nel tema de les oposiciones y en muchos otros pola desidia y la negativa a la llingua del gobiernu y los sos socios nel parlamentu asturianu.

    ResponderEliminar
  3. Soi asturianu y esaminéme'n Cataluña como mélicu. Valoraben y puntuaben muncho más la sapiencia del catalán que la esperiencia y los conocimientos de melecina ya investigación acumulá a traviés de munchos años d'estudiu y exerciciu que nun valiéronme pa casi na. Ye una aberración, prefiérese'l dominiu de la llingua catalana'l de la melecina que ye'l obxetivu primero y últimu del asuntu en bien del ciudadanu. Rechazáronnos a dellos mélicos. ¿Non ye un luxu pa Cataluña ya un estremu pelligrosu rayando'l sectarismu o revanchismu llingüísticu equivocau del too?

    ResponderEliminar
  4. @sectarismu: això és senzillament mentida. Precisament a Catalunya tenim una infinitat de metges que ni tan sols entenen el català. Com t'ho expliques tu això? O prefereixes dir-me on et vas examinar i quin dia? A veure si encara resultarà que no te'n recordes...

    ResponderEliminar
  5. pa sectarismu. Primero lo que'había que pidite ye nivel d'asturianu porque de melicina yes una máquina pero si sabes catalán como escribe n'asturianu, nun m'estraña que nun entraras.
    Arriendes d'ello, eso que dices YE MENTIRA.Conozo estudiantes con beques,con posgraos,tesis,con cursos d'investigación y otros con contratu de práctiques en delles estayes de carreres universitaries y nun-yos piden nada de catalán. Ye más, conozo personalmente a otru que ye mélicu/ye aragonés) en Cataluña y segun les sos propies pallabres:"..nunca aprenderé catalán, me niego".

    ResponderEliminar
  6. Ye dicir,que lo que diz sectarismu YE MENTIRA. A engochar a otru sitiu manguán.

    @Opositor astur. Eso ye verdá eso pasa n'Asturies va dellos años. Pa una vegada que se valoraba l'asturianu nuna oposoción pal Ay.Xixón formóse la de coyer. Y valorábase pa los aprobaos y pa meyorar destín.NUn entraba nel programa ni s'habi de saber asturianu pa presentase. Hebo un movida de la de Dios.Pero, eso sí, na mesma oposición nun pasaba nada cola valoración del llinguax de signos.
    Pa los d'otres comunidaes a los que nun se-yos pide asturianu pero los asturianos nun puen presentase porque-yos piden gallegu,catalán o euskera... que ye la puta realidá.Ye un agraviu comparativu aparte d'una marxinación pa los asturianos q somos ciudadanos de 3ª.Exemplu, les oposiciones de mayestros. Los gallegos faien les oposiciones enantes qu'Asturies(pq Asturies failes como'l restu del estáu al ser territoriu MEC)y los que suspendíen veníen a Asturies onde no pedíen/piden l'asturianu pa nada. Ye dicir que los gallegos teníen 2 oportunidaes y los asturianos 1 porque l'esame d'Asturies yera depués de los esames de los q teníen les competencies n'educación pero al tiempu de los demás que nun teníen les competencies(territoriu MEC). Aparte que ún de fuera podía esaminase coles mesmes posibilidaes qu'un asturianu que supiera asturianu.
    MARXINACIÓN, AGRAVIU COMPARATIVU...

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.