12/7/10

Aprebóse'l Minor d'asturianu na Universidá d'Uviéu


El Conseyu de Gobiernu del Principáu aprebó los nuevos graos universitarios, ente los que ta ‘Llingües Modernes y les sos Lliteratures’, nel que s’inclúi’l Minor d’Asturianu.
Asina, el Principáu dio-yos el preste a los decretos pa la implantación de les enseñances oficiales de 22 graos na Universidá d'Uviéu, lo que supón el camudamientu de les titulaciones esistentes a los planes del Espaciu Européu d'Educación Superior, que van entrar en vigor el próximu cursu 2010-11.
Asina, aprobaron pa la Facultá de Filoloxía los cuatro nuevos graos; ‘Estudios Clásicos Románicos’, ‘Estudios Ingleses’, ‘Llingua Española y les sos Lliteratures’ y ‘Llingües Modernes y les sos Lliteratures’, nel que s’incluye'l Minor de Llingua Asturiana, como un bloque d’ocho asignatures y 48 creitos.
El so plan d’estudios, qu’entrará en vigor en 2011-2012, contempla seyes asignatures d’estudiu de les característiques del propiu idioma, una d'historia de la llingua, onde se darán les claves de la sociollingüística y una cabera de lliteratura.
L’aprebación d’esta mención d’asturianu foi motivu d’una crisis dientro de la Facultá de Filoloxía, que llevó a la dimisión de la presidenta de l’Academia de la Llingua, Ana Cano, como Decana, tres que se refugara la presencia del asturianu dientro de los estudios reglaos por una enmienda del profesor Félix Fernández de Castro.
Meses depués, la Xunta de la Facultá aprobó, col votu de la propia Ana Cano, la propuesta del decanu en funciones, José Antonio Martínez, d'una minor d’asturianu de 48 creitos. Sicasí, dende’l propiu movimientu de reivindicación llingüística nun hubo consensu sobre’l títulu.
Asina, la Xunta pola Defensa de la Llingua dixo que la Minor yera claramente insuficiente, porque caltién a la llingua asturiana nun estatus marxinal, en comparanza col rangu qu'ocupen el restu llingües con estudios reglaos de filoloxía.

Mientres, el Conceyu Universitariu pol Asturianu (CUPA), espresó la so felicitación a la Xunta de Facultá de Filoloxía pola aprobación de la propuesta, calificándolu de pasu hestóricu pal asturianu.
Anguaño, los estudios reglaos d’asturianu tovía tienen que pasar el preste de l’Axencia Nacional d’Evaluación de la Calidá y l’Acreitación (ANECA), que pel momentu nun punxeron denguna oxeción a la titulación.
Del mesmu mou, la Minor, al igual que tolos estudios universitarios, van analizase añu a añu y puen desaniciase en cualesquier momentu si nun tienen demanda. Del mesmu mou que si quiten otres y salvase la d’asturianu, pue dir ganando tarrén.

Fonte: Asturies.com

4 comentarios:

  1. Esta noticia pa la mio opinion ye bona aunque entiendo qu'haya critiques y paeza insuficiente.El motivu pol que me paez bona ye porque tou lo que sía presencia o dignificar la Llingua insisto ye positivu, la presencia del asturianu na Universidá da-y una seriedá que dalgunos insisten en qu'el asturianu nun merez pos esti pue ser un pequeñu pasu pa demostrar qu'el asturianu merez y tien que tener un huecu como les demas llingües por que'l so usu y normalizacion sía d'una vegada la realidá d'esta Llingua en Asturies y non por desgracia lo contrario

    ResponderEliminar
  2. Ye un entamu, col tiempu hai que dir a más.

    ResponderEliminar
  3. Nun hai que se conformar col mínimu. Deprendamos de los catalanes qu'aspiren siempres a los másimos cola so llingua nacional.

    ResponderEliminar
  4. Bien pol Minor, ye un paso más pap la normalización de la llingua asturiana, ¡oficialidá ya!

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.