11/7/10

Critiquen l'Estatut reformáu escontra la llingua catalana


La Plataforma per la Llengua critica que se impide la igualdad de derechos lingüísticos.

La Plataforma per la Llengua criticó que el fallo del Tribunal Constitucional (TC) sobre el Estatut "cierra la vía a la igualdad de derechos lingüísticos" en España e impide que el catalán pueda disponer de un marco jurídico propio, por lo que solicitó al Gobierno catalán y al Parlamento autonómico que no acaten la sentencia.

En un comunicado, la plataforma lamentó el "grave déficit democrático" que supone que la opinión de diez jueces elegidos por criterios partidistas pase "por encima de la voluntad popular expresada libremente en las urnas", ya que el fallo tiene una "clara afectación" sobre la norma catalana.

La sentencia "pude representar una clara y grave agresión" para el catalán, afirmó, puesto que anula la posibilidad de que este idioma sea considerado de uso preferente por la Administración.
De este modo, la organización considera un "caso único en Europa" que las instituciones no puedan utilizar de forma principal la lengua propia para dirigirse a los ciudadanos a los que sirve.

Fonte: Europa Press

7 comentarios:

  1. y depués sal dalgún nesti blog que diz qu'hai democrácia y que'l catalán(y toles llingües que nun seyan l'español)nun tan perseguíes.
    Canadá, llingües oficiales el francés y l'inglés. Quebec, única llingua oficial el francés.
    ¡¡Qué tomen notan!!

    ResponderEliminar
  2. La Plataforma per la Lengua espresa'l so sentimientu cuando fala de "grave déficit democrático" de los diez xueces elexíos por criterios partidistes y que la sentencia "puede representar una clara y grave agresión" pa'l catalán pues no podrá usase como llingua preferente n'Administración. Como tán, forman parte d'España y esiste una Constitución Española -ye la Ley de leyes- aprobá por toos y toes fai munchos años en Referéndum -tamién en Cataluña-la solución pue ser educar n'a democracia a la Plataforma -eso de les mayoríes- de la sí paez que tien grave carencia. Tamién esiste otra solución más al so gustu que ye camudar a tolos xueces del TC per otres que seyan toos catalanes y de les sos idegues concretes.

    ResponderEliminar
  3. democracia hom:
    -El referendum dela constitución votaron el 67%. Votaron si el 88%
    -Nel de la OTAN solo'52% de los votantes dixeron que si. Solo voto'l 59%
    -nel de la constitución europea voto'l 42%, dixeron si el 76%

    -Nel referendum catalan voto'l 49%. DIxeron si el 74%
    A esto hai que sumar que PROHIBIERON al gobiernu catalan facer campaña afalando a la xente a votar como se fai en toles elleiciones...
    Como ves l'estatut ta mas afitáu nes urnes que la pertenencia a la OTAN y que la contitución europea.
    Si supieras lo que ye una democracia nun usarias esa pallabra falando d'españa...nunca.
    L'estatutu siguió les normes españoles y asina foi robláu polos ciudadanos catalanes.
    Creo que l'unicu que tién carencies democratiques yes tu.
    Pd. La constitución que votaron los nuesos pas nun ye la d'agora. Dexando a un lláu que les lleis tienen que camudase y adaptase a los tiempos (¿o caltenemos la inquisición, la homosexualidá como delitu, prohibición del divorciu, prohibición de fuelga, llibertá sindical, derechu de pernada, pena de muerte...?) la constitución ejpañola ya foi retocada, ensín referendum nengunu, p'aprobar la llei de partíos por exemplu.
    ¿democrata tu? Permiteme descoyoname...

    ResponderEliminar
  4. Collaciu Atopar la cai, tas como un turuyu, probe.

    ResponderEliminar
  5. el demagogu anticatalán otra vuelta20 de julio de 2010, 22:49

    nun se que ye pior de democracia,hom les sos tochaes anticatalanes o les sos faltes d'ortografía. Bien por atropar la cai

    ResponderEliminar
  6. España nun ye democrática20 de julio de 2010, 23:09

    ta claro, España y democrácia son dos pallabres reñíes.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.