15/7/10

Cataluña equipara catalán y castellán nos sos cines


El Parllamentu catalán aprebó la so ‘Llei del cine’ colos votos del tripartitu (PSC, ERC y ICV-EUiA) y CiU. El testu garantiza la equiparación de castellán y catalán nes sales del país.

El Partíu Popular y de Ciudadanos refugaron la llei, depués de qu’en febreru yá superara les enmiendes a la totalidá d’estos dos partíos. La llei, amás d'obligar a distribuyir la metada les copies doblaes o sotitulaes en catalán, prevé l'aplicación de sanciones nel casu d'infracción y tamién propón midíes pa fomentar el cine européu en versión orixinal sotitulada y el cine de producción catalana.

El conseyeru de Cultura y Medios de Comunicación, Joan Manuel Tresserras, aseguró que ye una llei posible, oportuna y dafechu necesaria que corrixe una anomalía llingüística.

Fonte: Asturies.com

11 comentarios:

  1. Otra vegada el Parllamentu catalán equivócase dafechu y estrepitosamente cola so "Lley del cine". El batacazu que van dase, nel consumu d'entraes, les sales que proyeuten en catalán va ser d'órdagu. Non se puen anteponer les idegues pollítiques a la lóxica ni al gustu y preferencies de la xente. Pero el tripartitu y cía. olvídanse de la más elemntal democracia ya tan empeñaos en obligar, imponer, desixir, multar, perseguir, pasáronse d'un estremu (de fai munchu tiempu tantu que los xóvenes que tantu glayan nun lo conocieron, nun saben lo que fue l'asuntu) al otru, pero alcordavos del dichu "los estremos tócanse y a más compleméntanse". Tan prauticando la mesma política de la dictaura pero al revés, nel signu contrariu y eso conduz, nel meyor de los casos, al fracasu más estrepitosu, al malestar, al mal entendíu, y a vegaes a lo peyor dientro de la mesma sociedá a la que traten de "defender".

    ResponderEliminar
  2. Tino, tens una bola de vidre? O tens els dos ulls de vidre?

    ResponderEliminar
  3. El sarcásticu-cegaratu16 de julio de 2010, 19:30

    Toy d'alcuerdu con Tino, el tiempu falará dafechu y pondrá a David "el sarcásticu" ya la so bola de cristal o los sos güeyos de vidriu cegaratos del too nel so sitiu, o seya na dura realidá.

    ResponderEliminar
  4. Sí, sí, Tino-sarcàsticu-cegaratu, tant en el meu lloc com em vas posar quan vam començar a fer ràdio en català (CatRàdio + RAC1 + altres = 70% d'oients), teatre en català (entre el 60% i el 80% d'espectadors, segons els anys) o televisió en català (TV3 + C33 + 8TV + locals = 40% a 60% d'audiència).

    Per no parlar dels concerts, on independentment de la llengua usada, s'omplen estadis, per exemple.

    Ara, si a tu (perquè no sou "vosaltres") et molesta que en algun lloc de l'Estat, una llengua no castellana tingui mercat i la gent normal la parli i la consumeixi amb normalitat, aleshores digueu-ho clarament: "a mi no m'agrada que el castellà sigui igual que una llengua inferior". És fàcil.

    ResponderEliminar
  5. Tino, el sarcásticu-cegaratu antitoo lo q seya catalán20 de julio de 2010, 22:39

    Esti Tino Caleya fixo un trabayu d'eso mesmo, de caleya y sabe perfeutamente los gustos de la xente.
    ¿multar? tampoco conoz lo que diz la llei de la retulación en catalán.

    jaja David, veo que disti con esi anticatalán de múltiple personalidá. Cuando nun maizal les oreyes d'un burru veas asomar, nun fai falta entrar nel maizal pa saber que ye un burru.

    ResponderEliminar
  6. M'apunto la demostració de sabiesa popular aquesta de les orelles del burro. No la coneixia.

    ResponderEliminar
  7. como ves hai delles formes de ser sarcásticu y nun yes l'únicu.

    ResponderEliminar
  8. Tamién hai per ehí munchu radical convencíu disfrazau de pensador avezau e intelixente que a más de les oreyes famoses que tá acostumao a güeyar munches vegaes, luz cola retorcía y hai que agachase pa velu gruñir in situ talmente n'el so revueltu berzal.

    ResponderEliminar
  9. l'asturianu de gruñíos finos ye de tarrecer:
    tá, acostumao,luz,que agachase,n'el,...

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.