2/3/13

La tercer versión de la LOMCE garantiza la continuidá del asturianu nes escueles y dexa en manes d’Asturies el cómo



Según informaciones unviaes pol sindicatu SUATEA la nueva versión de la LOMCE, la Llei Wert, tien en cuenta la esistencia de la Llingua Asturiana. Les llingües non oficiales pero con reconocimientu xurídicu y presencia nel sistema educativu van poder siguir ufiertándose al alumnáu. Sicasi, dende SUATEA espliquen que “la nueva versión del anteproyectu de la llei d'educación nun especifica la forma en qu'esta ufierta pue llevase a cabo” y camienten que “agora ye competencia de la Conseyería asturiana configurar una presencia digna de la llingua en toles etapes educatives”. Reclamen otra vegada la oficialidá del asturianu y camientes que ye'l momentu “de llevar a cabu una promoción real del asturianu aplicando la llei d'usu, una llei que, por cierto, apenas establez un mínimu dignu pa un patrimoniu d’esta importancia”.

Dende’l sindicatu asturianu recuerden que “necesitamos siguir reivindicando una ufierta non discriminatoria, que nun suponga una competición con otres asignatures convirtiéndola nuna optativa de tercer orde na etapa de Primaria, pasando a sufrir lo que agora conocemos na ESO o nel Bachilleratu” ya insisten “tampoco podemos escaecenos de la criación de la especialidá, prometida dende fai munchu tiempu y que nun s’acaba d’establecer”.

Pa SUATEA ye necesario colocar al asturianu “onde-y correspuende dentro del sistema educativu, que la so presencia se faiga “oficial” tamién n’Infantil y que caminemos hacia’l so establecimiento como llingua vehicular na enseñanza”. Esto ye lo que califiquen como “una llucha pola dignidá de un pueblu que sufre a unos políticos ignorantes incapaces de valorar el tesoru llingüísticu que poseemos, trátase de facer ver que sí esiste una sociedá que reivindica la oficialidá de la que disfruten otres llingues del Estáu, y que ésta ye la única garantía de futuru pal Asturianu”.

Amás, la nueva versión de la LOMCE unviada pol Ministeriu d'Educación al Conseyu d'Estáu la selmana pasada introduz ente los principios básicos de la educación la llibertá d'enseñanza y de creación de centru docente. Pa SUATEA esta respuende a la esixencia “de los sectores más conservadores del PP y les patronales educatives ye una de les novedaes d'esti anteproyectu que s'incluyeron nel testu xunto con otres procedentes de les conversaciones coles distintes Conseyeríes d'Educación y de delles enmiendes aprobaes nel Conseyu Escolar del Estáu”.

SUATEA, al traviés de los STEs-i, personámonos ante'l Conseyu d'Estáu, constatando qu'el MEC “nun unviara'l votu particular de la nuestra organización nin los del restu d'organizaciones emitíos nel Conseyu Escolar”. Entiendes que se trata “d'un intentu d’ocultar al Conseyu d'Estáu'l refugu mayoritariu de la comunidá educativa a una Llei segregadora, discriminadora, qu'instaura la xestión empresarial nos centros y que concibe la educación como un negociu nel que les patronales son llibres pa escoyer al so alumnáu a la par que se depaupera y definancia la enseñanza pública”. Por ello dende SUATEA siguen cola campaña informativa y la propuesta de incrementar les movilizaciones a tola comunidá educativa.

Fonte: Asturnews

4 comentarios:

  1. Entós paez que l'asuntu queda agora nes manes de los monstruos de les galletes, digo de la llingua, asturianos ¿van tarimiar como fixeron hasta agora col asturianu?
    La pelota ta dafechu nel so teyáu, agora nun tienen sida nenguna, vamos ver.

    ResponderEliminar
  2. Silverio yes un home de poca fe, va dir tou alantre y perbién, yá lo vas ver y bien llueu amás.

    ResponderEliminar
  3. Con esti equipu ("casta") políticu que nos malgobierna ye bien difícil y a les pruebes d'años y años unvio, pinta mal hermanu.

    ResponderEliminar
  4. Vaya banda d'apandadores tragonos que van tras l'exemplu del tortielles fartón qu'enta va per ehí, grandón él, falando bobaes y xintando abondo pola cara.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.