29/5/13

Foru denuncia la negativa de la Conseyería de Cultura a patrocinar la Fiesta de la Oficialidá en Bimenes


Ainara García: “La negativa de la Conseyería a patrocinar la Fiesta de la Oficialidá de la Llingua Asturiana pon en peligru la so celebración”

Pa Foru Asturies “ye vergoñoso ver cómo la Conseyera abellugándose na crisis y mientres caltién seis millones d'euros pa RECREA, dexa ensin financiamientu a la Fiesta de la Oficialidá". Y ye que como cada añu, el próximu 6 de xunetu, Bimenes va celebrar la Fiesta de la Oficialidá de la Llingua Asturiana, fiesta cola que, recuerden dende Foru "el conceyu conmemora la hestórica fecha del 5 de xunetu de 1997, día nel que'l Plenu municipal aprobó la oficialidá del asturianu nel conceyu yerbatu". Sicasí, “la negativa de la Conseyería a patrocinar esti actu, basándose en cuestiones económiques, pue poner en peligru la so celebración”, tal qu'alvirtió la vocera de Foru en Bimenes, Ainara García.

García apuntó que “resulta paradóxicu que nieguen esi sofitu a una fiesta que tien por finalidá poner en valir nuesa llingua como parte irrenunciable del nuesu patrimoniu cultural, cuando apocayá menos d'un mes el Viceconseyeru de Cultura y Deporte del Principáu, Alejandro Calvo, y la Direutora Xeneral de Política Llingüística, Ana María Fueyo, presentaron pa la celebración de la 34 Selmana de les Lletres Asturianes un programa d'actividaes llaráu d'actos institucionales, que como queda patente, nun son más qu'eso, meros actos institucionales que nada tienen que ver con un compromisu real cola llingua y la cultura asturiana”.

“Resulta vergoñoso ver como la Conseyería de Cultura encabezada pola Conseyera Ana González, s'abelluga na crisis pa nun sofitar la celebración de la Fiesta de la Oficialidá de la Llingua en Bimenes, mientres destina más de 6.000.000 d'euros del presupuestu de cultura a satisfaer les necesidaes de RECREA, sociedá xestora ente otros equipamientos del Centru Cultural Oscar Niemeyer, símbolu ya iconu del esbardie de dineru públicu”, llamentó la vocera de Foru.

“Ana González dexa asina claro una vegada más, cuál ye'l so conceptu de cultura, poniendo de manifiestu'l so despreciu absolutu y el del so partíu pola cultura polo xeneral, y l'asturiana en particular- añadió. Afortunadamente, Bimenes cunta con un bon númberu d'asociaciones y colectivos bien concenciaos cola importancia y valor de los nuesos raigaños y tradiciones, que nun van dexar que l'ausencia de financiamientu públicu, avafe la celebración d'una romería pionera que reivindica nuesa llingua como factor sustancial de la nuesa identidá como país y pilastra del nuesu patrimoniu cultural”.

Fonte: Asturnews

8 comentarios:

  1. ¡Queremos perres pa facer romeríes del bable!

    ResponderEliminar
  2. Foro tien tola razón porque ye bien vergonzosu y el fechu nun tien nome.

    ResponderEliminar
  3. Col psoe hemos topado Sancho.

    ResponderEliminar
  4. ¡Quelemos pel·les pa facel lomelíes del bable!
    ¡Cómo plesten les lomelíes de la oficialidá inesistente!

    ResponderEliminar
  5. La conseyera ta perbién conocida, bon estómago estimosu ye la voz del so amu, debería tar dando clase (cosa que-y gusta abondo pocu) y nun zucando del bote impunemente. Nun hai nada que faer.

    ResponderEliminar
  6. Nun hai perres, d'alcuerdu. Pero tampoco pa les macrofartures polítiques (platu del día y basta, les fiestes de los partíos pagaes col dineru d'un pueblu tan machucáu, y les campañes electorales de quince con ocho díes ye más qu'abondu, y menos coches oficiales.

    ResponderEliminar
  7. Ye que hai munchu mangui sueltu, Chema, ye perdifícil acabar con esti estáu de les coses, la cultura apenas importa a la "culta clase política" pa ellos solo ye una cosadiella o cosiquina más.

    ResponderEliminar
  8. Foro paez que va trabayar pol asturianu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.