27/3/12

Illas y Castrillón van tener un Serviciu de Normalización Llingüística mancomunáu



Los alcaldes d'Illas, Alberto Tirador, y de Castrillón, Ángela Vallina, y el direutor Xeneral de Política Llingüística, Alfredo Álvarez Menéndez, alcordaron entamar los trámites pa la creación d'un Serviciu de Normalización Llingüística qu'atienda de forma mancomunada la promoción y normalización del asturianu nestos dos conceyos. El serviciu, que va tener la so sede en Castrillón, va entrar en funcionamientu a partir del mes de xunu y pa ello va cuntar, mientres esti añu, con una sovención de la Conseyería de Cultura y Deporte de 9.000 euros.

Según informa la Conseyería de Cultura, col de Castrillón y Illas van funcionar n'Asturies 14 servicios de normalización, configurando una Rede de Normalización que da cobertoria a un total de 29 conceyos y a más de 685.000 asturianos (más de la metá de la población del Principáu). Estos servicios constitúin una ferramienta fundamental p'averar el procesu de recuperación y promoción del asturianu a la realidá sociollingüística de los conceyos asturianos. Por ello, y porque amás son xunidaes xeneradores de puestos de trabayu, les partíes destinaes a apoyar estos servicios son les úniques que nun se vieron afeutaes pol axuste presupuestariu de la Direición Xeneral de Política Llingüística (un total de 327.900 euros).

Los Servicios de Normalización intégrense nel trabayu de los Conceyos col llabor de planiar y executar delles actuaciones de promoción y normalización de les nueses llingües autóctones nel ámbitu del so conceyu: campañes informatives, edición d'espublizaciones, actividaes pa favorecer l'usu del asturianu ente neños y mozos, y de recuperación de la toponimia tradicional.

Fonte: Europa Press

3 comentarios:

  1. La midida tomada por Illas y castrillón ye un exemplu a siguir nel sentíu de'unificar esfuerzos nel camín de la normalización y la oficialidá de la llingua.

    ResponderEliminar
  2. Yá ta bien qu'entamen la Oficina de Normalización Llingüística porque Castrillón ye de los qu'incumplen la llei de toponimia oficial.

    ResponderEliminar
  3. Sí que ye asina talmente, pero más val tarde que nunca como ye'l casu de los conceyos qu'entá nun-y lo plantegaron.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.