28/9/11

La XPDLA nun ve concreción nel gobiernu



A la vista de les comparecencies nestos dos díes últimos de los representantes de les conseyeríes de Cultura y d'Educación, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana vieno acabante esti martes de facer delles reflexones, entamando por, a pesar d'apreciar un tonu xeneral positivu, nun "dexar d'echar en falta unos niveles de concreción más altos na definición de les llinies de trabayu inmediates. La ellaboración de planes de normalización, que puen ser ferramientes bien útiles pal desarrollu d'una política llingüística eficaz, desgraciadamente –como nos muestren esperiencies pasaes– ensin una voluntá clara na toma de midíes, acaben por convertise en referencies teóriques ensin llegar a tener aplicación na realidá".

La Xunta diz por eso que nun-yos queda otra qu'insistir "na necesidá de la puesta en marcha inmediata d'una política tresversal de visualización y usu del asturianu en tolos sectores, entes, departamentos y dependencies públiques. Al respeutive, paez-yos esmolecedor qu'en tola esposición "nun se ficiera nin una sola referencia a la situación de la llingua asturiana nel sistema educativu, teniendo en cuenta'l desastrosu entamu del cursu en Primaria y la llaceriosa situación que presenta la escolarización del idioma en Secundaria. Namái hebo referencies a estos temes cola interpelación de la diputada Emilia Vázquez, d'IX, y les contestaciones volvieron a ser evasives".

Polo tanto, la Xunta insta a la conseyería d'Educación a "l'aplicación inmediata de los preceutos llegales existentes, que tienen qu'asegurar el derechu al estudiu de la llingua asturiana n'igualdá de condiciones coles demás materies, como venimos esixendo dende hai años. Y eso supón, ente otres coses, la creyación de la especialidá de Llingua Asturiana y les garantíes pa que l'asignatura en Secundaria seya voluntaria y non optativa".

Fonte: Asturnews

10 comentarios:

  1. tamos igual que con Areces28 de septiembre de 2011, 20:49

    ¿nun dicien pequí que la oficialidá vendría ceo?

    ResponderEliminar
  2. Tol mundu a la manifa a Oviéu el 4 d'ochobre con pancartes y pitos faciendu munchu ruido desixiendo la oficialidá, que nun falte naide pa presionar al gobiernu, esta vegada de otru Álvarez en cuestión, agora ye Álvarez Cascos.

    ResponderEliminar
  3. Vamos facer munchu, munchu, munchu ruido y muncha griesca na cai Uría d'Uviéu..

    ResponderEliminar
  4. ¿Pero esti cartelu ye actual? paezme como que ye d'una convocatoria yá pasada ¿non?

    ResponderEliminar
  5. Sí, ye pasada, pero nun taba mal facer otra ¿non?.

    ResponderEliminar
  6. home'l 4 d'ochobre ye martes y non sábadu.

    ResponderEliminar
  7. Hai que faer munchísima mayor presión n'especial na cai, si non acabóse l'inventu, pergrande griesca na cai y nos medios de comunicación, ye lo que comprende la "clase" política.

    ResponderEliminar
  8. Si la xente nun quier implicase na llucha pola llingua y cultura asturianos ye que a la mayoría de la población d'Asturies no yos interesa y pasen del tema, y si ye asina entós nun merez la pena convocar manifes ni na porque nun se logrará enxamás la oficialidá.

    ResponderEliminar
  9. Asturies algamará la oficialidá dafechu. Ye cuestión de tiempu y esfuerciu.

    ResponderEliminar
  10. La xente asturiano nun pide, nun reclama, nun desixe, paez que nun tien interés pola reconocencia y la oficialidá de la llingua asturiana ¿nun ye una desgracia p'Asturies? ¿qué puede faese?

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.