9/12/10

L'asturianu apaez otra vegada como llingua en riesgu de desaniciu nel Atles de la UNESCO


El asturiano vuelve a aparecer en el nuevo Atlas de las Lenguas del Mundo en Peligro, que publica la Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO), como una de las lenguas en serio peligro de desaparición. Junto a ella figuran también el euskera, el aragonés y el aranés. El atlas incluye una lista de unas 2.500 lenguas -entre ellas unas 220 extintas en los últimos sesenta años- en riesgo de desaparecer.

El estudio ofrece cinco grados de riesgo de una lengua: vulnerable: los niños hablan el idioma, que puede estar restringido a ámbitos del hogar; definitivamente en peligro, los menores no aprenden el idioma como lengua materna; gravemente en peligro, hablan los abuelos, los padres entienden y los niños no lo hacen; críticamente en peligro, abuelos y mayores son los hablantes más jóvenes; y extinta, sin hablantes desde 1950.

Fonte: La Nueva España

7 comentarios:

  1. l'asturianía del gobiernín...9 de diciembre de 2010, 22:59

    Pa que la llingua salga del riesgu de desaniciu lo primero ye lograr la oficialidá y eso tien que facelu'l gobiernu de tolos asturianos col so presidente a la cabeza dando exemplu d'asturianía primero de too el mundu que lu quiera ver y constatar y dixi asturianía.

    ResponderEliminar
  2. Lo más pelligroso ye qu'agora fálase namái de 150.000 falantes n'Asturies y Lleón y dellos miles en Miranda, polo que la cayida foi pergrande dende'l caberu estudiu. La urxencia de la oficialidá enxamás foi mayor.

    ResponderEliminar
  3. Una baxada tan grande de falantes ye mui sospechosa. Igual nun foi mui finu l'estudiu. De toes maneres fai falta la oficialidá yá.

    ResponderEliminar
  4. l'aranés y l'euskera son oficiales. L'aragonés tien la Llei de Llingües. L'asturianu lo que tien ye un papel moyao lo que fai entá más probe la so situación y supervivencia.

    ResponderEliminar
  5. La oficialidá ye imprescindible pa la sobrevivencia del nuesu idioma. Con ella xubiríemos darréu a la categoría de llingua vulnerable como l'eusquera.

    ResponderEliminar
  6. L'estudiu citáu enriba non paez fiable, nun ye posible un númberu tan escasu de asturfalantes, pero tá perclaru que l'asturianu tá en pelligru; el remediu urxente ya inmediatu ye la oficialidad y la so reconocencia oficial na prósima reforma l'Estatutu d'Asturies, pero tá escontra'l pesoe asturianu co'l presidente Areces emburriando na prensa nacional y ye difícil enemigu.

    ResponderEliminar
  7. Si l'aranés ye llingua oficial ¿l'asturianu, pa cuándo? tamos en riesgu de desaniciu y non se pue esperar más tiempu, ye urxente, oficialidá ya.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.