26/10/09

Manifestación en defensa del occitanu


Unes 20.000 persones vindiquen la reconocencia de la llingua en Carcasona.

Unes 20.000 persones manifestáronse esti sábadu peles cais de la ciudá de Carcasona en defensa de la reconocencia de la llingua y la cultura occitana. La manifestación desendolcóse nun ambiente festivu y vindicativu.

La marcha, organizada pola asociación de coleutivos Anem Oc!, axuntó representantes de tolos territorios que formen parte del dominiu llingüísticu d'esta llingua, incluyida la Vall d'Aran, que participó con una delegación encabezada pol síndic d'Aran, Frances Boya. Tamién asistieron la teniente d'alcalde de Carcasona, Jean-Claude Pérez (PS) y l'activista José Bové. L'actu cuntó cola representación de los trenta departamentos franceses nos que se fala l'occitanu y del Piamonte italianu, onde l'occitanu se caltién na fastera de les Valades. Tres de pancartes con llemes como Occitan lenga oficiala, libertat per la lenga, per el pais! y l'occitan a l'escola los manifestantes marcharon mayoritariamente vestíos de bermeyu, el mesmu collor de la bandera occitana y s'empobinaron haza’l recintu amuralláu de la ciudá.

La organización gueta algamar un estatutu xurídicu pa les llingües que se falen en Francia amás del francés, la creación de televisión y radio públiques en llingua occitana y l'establecimientu d'una "política llingüística ambiciosa" pa incluyir el desendolcu de la educación n'occitanu.

Fonte: Avui

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.