25/1/16

XsP entruga pol Plan de Normalización del Asturianu de Xixón


XsP entruga pol Plan de Normalización del Asturianu de Xixón
Esti mes de xineru yera’l momentu nel que tenía d’echar a andar el Plan de Normalización del Asturianu, sigún se comprometió l’equipu de Gobiernu esti branu, tres aceptar el ruegu de Xixón Sí Puede (XsP) nel que se propunxo esta midida p’atayar el retrocesu na normalización del asturianu nel conceyu.
Pero, una y bones, el mes de xineru ta nos sos últimos díes sin que se vean posibilidaes de cumplir pa col plazu prometíu y Mario Suárez del Fueyo, portavoz de XsP, va entrugar na Comisión de Cultura d’esti llunes si yá esiste’l mentáu Plan de Normalización. XsP tien constancia de que’l Conseyu Asesor de la Llingua aconceyó’l mes de payares pasáu, como pasu previu pa la puesta en marcha del Plan, polo qu’agora tocaría principiar a aplicar esti documentu.
En casu de que’l Plan tea efectivamente ellaboráu, Del Fueyo va pidir al Gobiernu qu’informe sobre cuándo se va a presentar. De nun tar fechu entá, XsP quier saber los plazos nos que se cuenta aprobar, presentar y executar. Al empar, el grupu municipal mantién qu’han facese públiques les midíes concretes que se van tomar pa facer el siguimientu de temporalización y execución del Plan.
La iniciativa de XsP tien por oxetivu “agotar toles posibilidaes” de la Llei d’Usu y Promoción del Asturianu, “da-y vida a la llingua” y que l’Alministración apurra los medios pa que la ciudadanía pueda facer usu del asturianu. Asina lo expunso Mario Suárez del Fueyo nel momentu de presentación del Plan, cuando esplicó qu’una de les primeres acciones había ser la “visibilización” del asturianu p’asina afalar a la ciudadanía al so usu. Esta visibilización tien de facese dende l’Alministración pente la publicidá institucional, asina como nos medios de comunicación y en xeneral en tolos ámbitos nos que l’Ayuntamientu tenga presencia, tanto como organizador d’eventos como cuando dea subvenciones y apoyos a tou tipu d’iniciatives.

Esti Plan, amás, ha de contemplar midíes p’afalar al usu de la toponimia oficial, l’estímulu d’actitúes positives pa col usu del asturianu n’ámbitos empresariales, deportivos, sindicales, culturales y artísticos. Esto ha dir de la mano de la promoción de productos culturales n’asturianu, la so promoción nes escueles d’Educación Infantil y la dotación de personal y recursos pa la Oficina de Normalización Llingüística.
Fonte: Asturnews

8 comentarios:

  1. Esti home paez que tien una cara bien murnia o meyor bien pocu optimista, como si tou lo viera bien escuru, ¿a que sí?

    ResponderEliminar
  2. Entrugues y más entrugues del Fueyo, bla, bla, bla, palabres namás.

    ResponderEliminar
  3. Esto ye como la virtú del sigo pero non o meyor tou lo contrario, la negatividad por sistema pa nun faer nin dexar faer, paralizalo tou nel meyor de los casos o quiciabes rompelo pero tou con bien bones palabres y promeses, ¿a que sí, collacios?

    ResponderEliminar
  4. Sí que tien cara murnia, sí. De bien pocu optimismu l'home.

    ResponderEliminar
  5. Non compañeru, ye la virtú d'ordenar y mandar a tol mundu lo que que tien que faer mientres se fala pol móvil ensin parar o mientres se toma otru café.

    ResponderEliminar
  6. Pa "una", vaya bon semeya,tienes perbón güeyu observador; enforma mandar faer a los demás toles coses y con urxencia amás pero él mesmu bien pocu faer: solamente falar pol móvil ensin parar y tomar munchos cafés, con cara bien murnia.

    ResponderEliminar
  7. Esti home tou lo ve negru.

    ResponderEliminar
  8. Del Fueyo, llegra esi focicu, aque ser de Podemos nun quier dicir amargura, murnia y odiu a toles coses, hom.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.