20/1/16

L’anuncia de que l’asturianu sedría llingua vehicular en delles asignatures, “Meyor Noticia del Añu” en 2015

L’anuncia de que l’asturianu sedría llingua vehicular en delles asignatures, “Meyor Noticia del Añu” en 2015
Esta noticia, que dio a conocer Inaciu Galán, periodista y presidente d’Iniciativa pol Asturianu nel programa “Noche tras noche” de la RPA la nueche del llunes “supondría un importante pasu na normalización del asturianu y sobre manera, na tresmisión del idioma ente les nueves xeneraciones”, valoróse como la más importante del añu con un 38,1% de los votos. L’anunciu d’esti proyectu facíalu va unos meses el conseyeru Genaro Alonso y abre la espectativa d’una vieya reivindicación, la de que l’asturianu seya una llingua normal dientro del sistema educativu, de la que se faiga usu de forma tresversal.
En segundu llugar y a menos d’un puntu porcentual (37,7%) de diferencia, los internautes escoyeron la salida a les llibreríes de la torna al asturianu d’El Quixote, que salía a la lluz en 2015 gracies al trabayu de Pablo Suárez García, autor de la versión n’asturianu, y la editorial Laria. El llibru foi amás una doble noticia bona, yá que foi la obra más vendida n’Asturies nel Día del Llibru 2015, siendo asina la primer obra n’asturianu qu’algama esti ésitu.En tercer llugar, con un 22,2% de los votos, escoyeron la noticia que facía referencia a la respuesta que se dio na sociedá, nos medios de comunicación y nes redes sociales dempués de qu’una alumna de la Universidá d’Uviéu sufriera un ataque verbal por lleer un poema n’asturianu na Cátedra Alarcos.
El xuramentu o promesa del cargu n’asturianu de dellos alcaldes y diputaos y d’un importante númberu de conceyales, escoyéronla los votantes como cuarta meyor noticia del añu, col 21,6% de los votos. En quintu llugar, col 19,3% de los votos, tuvo la llegar al Comité de Drechos Humanos de la Organización de les Naciones Xuníes, demientres una sesión de control al Gobiernu d’España, de la situación del asturianu. Una sesión na que tuvieron representantes d’Iniciativa pol Asturianu esplicando los casos de discriminación que se dan n’Asturies por usar esti idioma.
La sesión d’apertura de la Xunta Xeneral, que se fizo per primer vegada n’asturianu, al toca-y la presidencia a un diputáu de Podemos, por ser el más mozu, tuvo nel sestu llugar, col 18% de los votos. En séptimu llugar, col 16,7%, tuvo retresmisión n’asturianu de dellos partíos de fútbol que tuvo llugar na RPA y que podría ser el niciu d’una programación deportiva más continuada na nuesa llingua.
La nueva composición de la Xunta Xeneral, con 17 de 45 diputaos en partíos que lleven la oficialidá del asturianu nel so programa, foi la octava noticia del añu col 15% de los votos. Na anterior ocasión con más diputaos pola oficialidá, en 1995, había namás 7, tando davezu ente 3 y 5 favoratibles a la oficialidá de forma esplícita, lo que supón un saltu perimportante.
Nel novenu llugar (11,8%) tuvo esti añu una noticia llocal, l’anuncia de la puesta en marcha d’un Serviciu de Normalización Llingüística n’Uviéu y la recuperación del proceso d’oficialización de la toponimia del conceyu. Nel décimu puestu (11,1%) tuvo la participación de numberosos equipos deportivos asturianos na campaña institucional de promoción del asturianu #nelmesmuequipu.
Zarren esti llistáu, yá fuera de los diez primeros, el puxu de la reivindicación de la #Oficialidá, que xeneró más de 1.600.000 impactos en Twitter nel Día de les Lletres Asturianes, col 9,8% de los votos; la presencia del asturianu nuna manifestación estatal escontra la violencia machista, xunto al restu de llingües oficiales (6,9%), los 25 años de la revista Cultures (5,9%) y la robla un conveniu de collaboración col portugués Conceyu de Miranda del Douro, que comparte llingua con Asturies y Lleón per parte de l’Academia de la Llingua Asturiana, col 3,9% de los votos.
La votación organizóla Inaciu Galán cola collaboración d’Iniciativa pol Asturianu y el programa Noche tras noche de la RPA, y ye la tercer ocasión na que se pon en marcha. En 2014 la noticia del añu foi la emisión del programa “Los bolechas” n’asturianu, mientres qu’en 2013 foi l’ésitu d’Astérix n’asturianu nes llibreríes lo que convenció a los votantes.
Fonte: Asturnews

2 comentarios:

  1. Llla meyor noticia: "la llingua asturiana yá ye oficial"

    ResponderEliminar
  2. Llueu collacio, dientro poco que yá toca.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.