28/1/15

Arrequexando al asturianu

 
Xuan Pandiella, n'AsturNews Opinión
Xuan Pandiella

   Esti llunes 20 de mayu, la presidenta de la Comisión Promotora Local de FORO en Bimenes, Ainara García Martín, denunció l’actitú de la Conseyería de Cultura d’Asturies que se niega a patrocinar la romería conmemorativa de la declaración de la oficialidá del asturianu nel conceyu yerbatu.
Ye llamativo que’esa falta de sofitu económicu pa la romería seya xustificada pol Gobiernu cola falta de fondos cuando la realidá, que toos conocemos, ye que namás hai menos intereses políticos nesa decisión.

   Esti comportamientu de la Conseyería nun ye casual. Nun ye nada nuevo. Ye’l reflexu del pensamientu d’unos represantes políticos que nun valoren nin respeten nin la llingua, nin la identidá cultural del país onde gobiernen. Reflexa esi pensamientu anti-asturianu, encabezáu por Javier Fernández y siguíu por Ana Gonzalez, pa los que les señes d’identidá d’Asturies nun precisen sofitu nengún de l’alministración, sinón, que son un problema y tienen que ser arrequexaes.

   Esti pensamientu, esta postura, concuerda cola actitú demostrada a lo llargo de 30 años de socesivos gobiernos socialistes, acompañaos en delles ocasiones por IX, como nesti casu, amás d’UPD. Esos gobiernos que siempres tuvimos actuaron baxo la premisa que lo “d’equí” nun yera útil n’Asturies son quien provocaron qu’Asturies seya un país en decadencia.

   El PSOE nunca tuvo enfotu en valorar la riqueza cultural (y tamién porque non, económica) que xenera y que podría xenerar (en condiciones normales) l’asturianu. Nunca tuvo enfotu na cultura del país, nin siquiera m’atrevo a decir, tuvo enfotu n’Asturies.

   Unos gobernantes que nun valen nin pa defender les singularidaes del llugar donde manden nun valen pa ocupar esi gobiernu. Esta actitú nun ye de recibu y nosotros, como asturianos, nun lo tendríemos que permitir.

   Nun ye de recibu la falta de talante que la máxima responsable de cultura d’Asturies tien hacia l’asturianu.

   Nun ye de recibu que la Conseyera de Cultura nun tea presente nel actu académicu más relevante de l’asturianu como ye la Xunta Estraordinaria de l’Academia de la Llingua Asturiana.

   Nun ye de recibu la poca representación institucional nos actos oficiales de la Selmana de les Lletres.
Nun ye de recibu nin almisible qu’una conseyera llegue tarde y mediu actu a una presentación de llibros d’unos premios lliterarios.

   Nun ye de recibu tener una conseyera más preocupada de crear conflictos que d’igualos.

   Nun ye de recibu que por motivos políticos la fiesta de la oficialidá de Bimenes quede ensin sofitu del Gobiernu asturianu.

   Como nun ye de recibu ye tiempu de dexar de quexanos y agora que podemos, trabayemos p’algamar el futuru qu’Asturies precisa. Pa facer d’Asturies un país prósperu y arguyosu de si mesmu nun podemos permitir actitudes d’esta triba hacia la nuesa identidá.

   Dende equí tol mio sofitu a los organizadores de la fiesta pa que sigan con ella, a les asociaciones que la caltienen añu tres añu y a tolos visitantes que faen posible que la fiesta aumente en participantes y presencia mediática.                            Fonte: asturnews

2 comentarios:

  1. Acostumbraba a dicir Vicente Álvarez Areces cuando yera presidente del gobiernu asturianu que lo de la emigración masiva de los mozos y moces universitarios y perbien preparaos a Madrid, otros destinos y al estranxeru yeren meres "lleendes urbanes".
    Paez que les "lleendes urbanes" entá siguen tando de moda pa l'actual Conseyera de Cultura, tamién socialista.

    ResponderEliminar
  2. Sí, pa la conseyera son "lleendes urbanes" en tou lo referente a la llingua asturiana como nun podía ser d'otra manera siendo una mandada bien obediente y estimosa al partíu al que pertenez.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.