1/1/15

Pola llingua asturiana


Juan José Porta Tajadura (Xixón)
Dada la urxencia de que la llingua reciba por parte del gobiernu asturianu la oficialidá que tanto necesita y de pasu poder beneficiase de les ventaxes culturales y económiques y económiques que reportaría a la población y al erariu públicu, apurro dalguna consideración que bien podría tenese en cuenta por parte de los nuesos rexidores.
La oficialidá de la llingua asturiana, ye dicir, el so reconocimientu oficial, fai años que tendría qu’habese llevao a cabu polos gobiernos democráticos asturianos, tanto dende la izquierda como dende la derecha. Muncho falaron unos y otros del asuntu pero que nun s’avinieron a consideralu apurriendo argumentos y desplicaciones nada reales nin convincentes bien porque nun tocaba, nun convenía, o cenciellamente porque nun interesaba. Na actualidá dalgún partíu que sustenta al Gobiernu y que paez, sobremanera en dalgunos foros y en dalgunes ocasiones tan sólo, tar convencíu d’esta necesidá d’oficializar la llingua asturiana, fala, diz, comenta, paez que sí apoya la idega, pero paez ser de conveniencia namás, porque ante’l temor de nun salir na semeya callen, acaten y secunden al partíu que-yos permite tocar dalgo de poder, anque en ciertes ocasiones, nel Congresu de los Diputaos por exemplu, da la impresión de que s’escaecen de la so llingua con fechos bien bultables.
Otru tema nel entornu de la enseñanza y n’otros foros culturales ye’l que se refier al complicáu y escasu apoyu económicu por parte del Gobiernu asturianu a la enseñanza de la llingua en colexos y institutos, pues cada aniciu de cursu escolar, debátese sobre la falta de profesoráu d’asturianu asina como la conveniencia o non d’apurrir profesoráu enforma a los centros concertaos.
Esperamos llegar ceo al reconocimientu oficial de la llingua asturiana por parte del nuesu Gobiernu asturianu autonómicu, que fadría mui bien n’escuchar, non sólo oyer, al pueblu que lo reclama por activa y por pasiva.

Fonte: La Nueva España

2 comentarios:

  1. Nun s'axusta el tamañu la carta al espaciu de la entrada del blogue. Pa vela entera. visitar La Nueva España de güei na seición de Cartes de los llectores.

    ResponderEliminar
  2. Esta entrada entrecortada y de difícil llectura vese entera y ensin problemes reproducida na entrada superior, que ye la mesma pero n'otru tipu lletra y formatu, gracieis pol esfuerzu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.