23/5/12

Javier Fernández refuga la cooficialidá de la llingua asturiana

Javier Fernández comprometióse a protexer l’asturianu, anque refugó la cooficialidá del idioma. El canditatu únicu a presidir el país fixo esta declaración d’intenciones na segunda sesión del Plenu d’Investidura en respuesta a Jesús Iglesias. El voceru d'IX na Xunta Xeneral pidió a Fernández un compromisu pa cola llingua asturiana, demandandó-y una mayor "voluntá política". Iglesias dixo conformase con que dende les files socialistes señalaren que, ante la cooficialidá, nun se van oponer nin van ser una torga, igual que fixeron ante la pretensión d'UPyD de llograr una circunscripción única. "L'asturianu tien que dexar de ser tema de conflictu", apuntó. Por contra, Fernández mantuvo la posición histórica del so partíu de negase a reconocer los derechos llingüísticos de los asturianos al oponese a la cooficialidá. Queda por ver la posición que mantién agora IX, en plenu debate sobre si pasen a formar parte del Gobiernu de Fernández o non. Mañana la so militancia va votar en referéndum la decisión a tomar. Lo que sí ye seguru ye l’apoyu al líder de la FSA na investidura. Fonte: Asturies.com

12 comentarios:

  1. Tamos onde tábemos. El problema ye que nun deprendemos y llogramos una opción fuerte.

    ResponderEliminar
  2. ¿Daquién esperaba otra cosa d'esti puntu? Y, per otru llau, ¿paga la pena esperar a ver la posición d'IU? Ta nidio que, con esta previsión del futuru, nadie nun nos quemaría na foguera por bruxos a los asturianos. Pero eso ye cómodo, ho: mientres damos vueltes dientro'l cuartu nun tenemos qu'encarar la lluz y comprometenos cola realidá esterior. Y asina hasta l'infinitu.

    ResponderEliminar
  3. a cerrar los güeyos, paisanos y paisanas23 de mayo de 2012, 19:16

    Ya tamos otra vegada col mesmu cuentu de sirenes de siempres con Psoe yh lo que ye pior coles mentides siniestres y les medies tintes a la baxa -o menos- de IX que por cincar unes migaxes de poder (préstales más que aun nenu un caramelu)venden al so pa, a lal so ma, y a tolos asturianos inocentes y tontorrones.
    Nun hai oficialidá nun período de otros cuatro años polo menos: ni Psoe, ni IX, y menos UPyD tovía que ye quien suxeta la balnza, asina que nada de nada, collacios.
    A siguir votando a toa esa caterva de Alí Babá otra vegada, anda-y mocinos que ye lo de vos.
    L'asturianu morre ensin remediu por cupa de los asturianos que asina lu quieren: a cerrar los güeyos paisanos y paisanas que ye lo que más nos presta... y ¡amén!

    ResponderEliminar
  4. Mirai la portada de LNE de güei, la promesa de Javier Fernández: "No convertiremos Asturias en un ariete, en la comunidad montaraz que desafía al Gobierno central." De pena y dolor, vamos.

    ResponderEliminar
  5. Des del moment que van dir que UPyD votaria el candidat del PSOE, estava bastant clar.

    Si en algun moment el PSOE podia tenir alguna veleitat d'afavorir l'asturià, amb el vot d'UPyD desapareix totalment.

    Bé, si al Parlament asturià no es pot aconseguir l'oficialitat, s'haurà d'aconseguir al carrer. Ja sabeu què us toca.

    ResponderEliminar
  6. Na manifestación pola oficialidá del Día de les Lletres Asturianes hebo más xente que nos años caberos. La cuestión ye que nun quede nun actu puntual...

    ResponderEliminar
  7. Loli perdona pero yes bien inocente.
    El dia les Lletres Asturianes hebía un puñaín -¿llovía?- y como diz David Gimeno nun queda otra que la cai y namás que la cai, con xesto duru y persistente, porque l'alternativa de que l'ALLA -somorguiada na so campana de cristal endogámica ya intelectualoide y una vegada al añu nel teatru Campoamor; namás- tome les riendes del procesu y la llucha pola oficialidá na cai nun esiste.
    Ye la xente asturiano quien debe conseguilu, si ye que-y interesa, a base d'esfuerzu y manifes bien perseries y bien populoses: esi ye'l camín.

    ResponderEliminar
  8. L'etenru socialismu gobernante n'Asturies nun quier más que la rendición por cansera. Nun mos demos. El camín ye llargu pero a la fin el drechu de nueso.

    ResponderEliminar
  9. Mirái lu que diz l'Adivín Serafín que tien razón.
    Y vamos aviados con I.Xunía (los llistísimos de Llamazares ya Iglesias y dalgún otru abrazafaroles de la política que deseyen desesperadamente reivindicase y cincar poder como sía) que agora ráxanse pol mieu que coyeron a quedar nel más espantible los ridículos.
    ¿Qué vamos esperar de esta gandaya politiquera que nunca se comprometen a nada? ¿La oficialidad de la llingua u otru engañu como siempres fixeron?
    IX: NON GRACIES.

    ResponderEliminar
  10. Ye verdá que van descaradament tres el arrascamientu de les migayes polítiques que refundia'l Psoe pa siguir viviendu del cuentu polítiqueru n'Asturies unos años más ensín trabayar (nun valen pa otra cosa): y de lluchar pola llingua nada, toa mentires.

    ResponderEliminar
  11. Si nun trabayamos duru la xente na cai nun va haber nunca enxamás oficialidá, porque nun va haber sofitos esternos, nin políticos nin académicos pa ello... ¿clarín?

    ResponderEliminar
  12. Ties muncha razón Pañeda, pero nun pue contase con muncha xente porque nun tán de movese y paez que van a gustu nel machucu.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.