26/5/12

La figura de Pin de Pría protagonizó la última xornada sobre republicanismu federal



Un momentu de la charra

El pasáu día 23 de mayu el periodista Inaciu Galán participó con una comunicación sobre l’escritor Pin de Pría nes xornaes sobre republicanismu federal entamaes pola asociación N’ast y la Sociedá Cultural Xixonesa na sede d’esta última institución. La charra centróse nun primer momentu en dar a conocer la vida y obra del que ye ún de los autores clásicos más reconocíos de les lletres asturianes. Darréu Galán estudió la influencia que pudo tener la so militancia política como republicanu federal na decisión de convertise n’escritor n’asturianu, qu’en pallabres del propiu Pin asocedió lleendo un artículu d’un reconocíu federalista.
Diose un repás tamién a les obres de Pin de Pría, destancando como pesie a la so encesa defensa del idioma asturianu, los artículos qu’espublizaba en prensa yeren entá en castellán, por mor de la diglosia predominante na dómina.
L’alderique centróse darréu nun discutiniu sobre les razones del menor desenrrollu y más tardiegu de la reivindicación llingüística n’Asturies, en comparanza con otros territorios del estáu español con llingua propia.
El profesor José Girón zarrará les xornaes nel mes de xunu.
Javier Cubero esplicó los aspectos nacionalitarios del PDRF asturianu

Un momentu de la conferencia
Dientro del ciclu d'hestoria del republicanismu federal n’Asturies, l’ensayista Javier Cubero dio una charra sobre’l papel hestórico del Partíu Democráticu Republicanu Federal na formación d’una conciencia política sobre la singularidá d’Asturies como país. Asina tres reivindicar una enfoque hestoriográficu “dende abaxo y dende Asturies” esplicó la evolución d’esa organización política, les carauterístiques soberanistes del proyectu constitucional que proponía en 1883 pa un futuru Estáu Asturianu, la campaña xunitaria pol autogobiernu del País que se promovió dende les sos files en 1897, y la implicación de dalgunos de los sos militantes nel desendolcu del nomáu “asturianismu cultural”, especialmente en rellación col coleutivu La Quintana.
El miércoles 23 de mayu, acabaron les xornaes (a falta de recuperar la charra de José Girón, que por enfermedá tuvo de retrasar la so conferencia) cola charra “Pin de Pria, un escritor federal na lliteratura asturiana” pol escritor ya investigador, Inaciu Galán.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.