4/4/09

Les llingües autonómiques na TV



La televisión ye ensin dubia’l mediu de comunicación de mases más potente, y poro, preséu fundamental pa la normalización social d’un idioma amenorgáu. Equí ufrimos una rellación de canales autonómicos y l’emplegu que faen de la so llingua propia. Nellos, en xeneral, nes comunidaes billingües nes que s’inxerten, hai un enfotu nel respetu a la llibertá d’espresión, al pluralismu políticu, cultural y llingüísticu asina como una bona promoción de la llingua y la cultura autóctones
Tolos casos correspuenden a autonomíes onde la llingua propia ye cooficial col castellanu, sacante Asturies onde entá nun tien esi estatus llegal.

Galicia
- TVG emite namái en gallegu.

Euskadi
- Hai un canal n’euskera dafechu ETB1 y otru en castellanu dafechu ETB2.

Cataluña
- La programación ye dafechu en catalán en TV3, que produz ente 20 y 24 telefilmes al añu como estratexa, y nel Canal 33.

Islles Baleares
- IB3 y TV Mallorca emiten cuasi too en catalán.

Valencia
- Canal 9 emite un 50% en catalán. Punt 2 ye dafechu en catalán.

Asturies
- TPA y dalgún canal llocal emiten dellos programes puntuales n’asturianu.



1 comentario:

  1. Últimament crec més en les emissores locals que en les grans generalistes i tinc la sensació que el futur va més cap a les emissores de proximitat en llengua pròpia que cap a les CNN d'abast mundial. Sóc de l'opinió que en no gaire més de tres o quatre anys veurem una proliferació de televisions per Internet, igual com ara ja hi tenim ràdios molt i molt especialitzades.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.