28/3/16

"Xixón Sí Puede va facer tolos esfuercios pa caltener el Festival Arcu Atlánticu"


"Xixón Sí Puede va facer tolos esfuercios pa caltener el Festival Arcu Atlánticu"
La oposición valtó la programación del V Festival Arcu Atlánticu, que namái contó col apoyu de Foro y Ciudadanos. PSOE y IX opónense al mesmu, mentes que Xixón Sí Puede demanda un enfoque más cultural pal certame.
Daniel Fernández, responsable de comunicación de Podemos Xixón, coleutivu que participa nesta candidatura de xunidá popular, reconoz que'l tiempu cuerre a la escontra pa poder celebrar la edición prevista ente'l 23 y el 31 de xunetu, anque afirma que Xixón Sí Puede "va facer tolos esfuercios" pa qu'ésta sía una realidá "con una programación de consensu".
El votu en contra de la organización na xunta rectora de la de la Fundación Municipal de Cultura, Eduación y Universidá Popular nun foi pol festival, sinón "por una programación que nun xustifica'l gastu de perres nin tien enfotu cultural".
El presupuestu yera de 194.000 euros y nun pudo salir alantre pola oposición de les trés formaciones d'izquierda y l'astención del Partido Popular. D'esta forma, el Festival Arcu Atlánticu queda nel aire, cola dulda de si habrá tiempu de poder ellaborar un programa nuevu, como ye'l deséu de Xixón Sí Puede.
"Creemos que'l festival encaxa bien na idea que tenemos del branu xixonés, pero debe tar más centráu nel aspeutu cultural, ensin negar una parte llúdica, con un importante pesu de la cultura asturiana y atlántica, y de la llingua asturiana", espón Fernández.
El certame, nel aire
La votación d'ayeri, por decisión de Foro tres un pidimientu de retrasu de la mesma de Xixón Sí Puede pa consensuar otra programación, dexa 'l festival pol que puxó Carlos Rubiera dende la conceyalía de Cultura a piques del desaniciu.
Los téunicos municipales apuntaron la dificultá de diseñar un programa nuevu dada la fecha na que tamos y ta por ver qué decisión toma Foro.
El PSOE presenta l'actitú más belixerante contra'l Festival Arcu Atlánticu, apuntando a que se trata de una "ocurrencia" de Rubiera que Foro convirtiera nun actu de propaganda. La edil Lara Martínez tamién criticó la financiación dende Cultura calificando'l certame como "una actividá llúdica y festiva", lo qu'afeuta a otres actividaes culturales.
Mentes, IX entiende que'l festival nun ye prioritariu pa la Fundación Municipal de Cultura y defiende dedicar esos fondos pa otros programes culturales que reciben menos perres.
Rellaciones con otros países y ciudaes
El Festival Arcu Atlánticu nació cola nel 2012 cola intención de crear "un intercambiu cultural y musical ente los países del arcu atlánticu", según aseguró Rubiera a Asturies.com meses depués de llegar a la conceyalía, cuando'l certame yera un xerme.
Pa la so organización implicó a delles coleutivos de la ciudá, casu de l'Asociación Cultural L'Arribada, a diferencia d'otros festivales de la ciudá, como la Semana Negra, entamáu por un únicu coleutivu.
Nes sos cuatro ediciones, Xixón convidó a ciudaes y países del arcu atlánticu, como Lisboa y Portugal, Naunnt o Éire, entamando rellaciones institucionales y comerciales con ellos. Tamién contó cola participación de dellos conceyos asturianos.
Fonte: Asturies.com

1 comentario:

  1. Si los gallegos tán ente los países celtes, los asturianos tamién.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.