30/3/16

Poetes nel sieglu XXI



Xuan Porta
Les meyores obres salen del coral. Poro, los versos surden más puros dende’l sangre que llega a la mano que sostién un llápiz o un bolígrafu. Y enantes vien del cerebru. Mezclense asina los camientos coles emociones. Pue usase l’ordenador pa corrixir erros y consiguir una mayor eficacia nel caltenimientu y unviu de documentos. Pero paez qu’escribir en papel pue ser más direutu. Heriedu de miles d’años. Pal poeta, facer poemes rique d’ inspiración, que como una tona desatada, nun apara hasta’l puntu final. Anque tenga que revisar la obra, ésta ñaz al ritmu que dicte’l momentu en que baille’l bolígrafu sobre’l papel. Van construyéndose pallabres, que formen frases y éstes versos, que rimen o non, constrúin lles estrofes que faen los poemes na poesía. Onde la llingua emplegada ye la so guía. Resulta un arte delicáu, pa munchos solitariu, que toma imáxenes, fechos, sensaciones, y los tresforma en llínies de términos. Torna ñubes o soles en figures cantarines o épiques proclames, según vaigan les impresiones del espíritu dexando la so güelga sobre’l testu. ¿Ye talentu?, ¿enerxía invisible? El procesu creativu mazcarítase nun misteriu. Nadie nun ye quién a dar una definición esauta del actu poéticu. Pero sí sabemos que se puen alcontrar poesíes-símbolos, d’amor, d’ identidá, d’esistencia. Una vegada fináu’l llabor artísticu, el poeta suel dexalu esfrecer, pa que cristalice y se vean meyor les piedres nel so camín a la gloria, o al escaezu. La poesía tien el so Día Internacional el 21 de marzu. Amás ser poeta pue tar mui bien pagáu: los grandes autores nun sedrán enxamás escaecíos, y los sos poemes trespasarán el tiempu na memoria coleutiva. El tiempu y la memoria coleutiva que sobreviven siempres al poeta, son los testigos inmutables d’esi mizcu d’eternidá con que suañen les poesíes.

Fonte: Asturias24

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