26/9/15

El parque de Mánfer

     

   Cumplióse n’abril d’esti añu’l décimu aniversariu del fallecimientu del escritor, y otres munches coses, Manuel d’Andrés Fernández, Mánfer de la Llera. Con esti motivu, l’Ayuntamientu de Xixón, a instancies de l’Asociación de Vecinos de Pumarín, dedicó-y un guapu parque nel barriu en que vivió munchos años: Pumarín. Pa ser sinceru, ellí onde ta asitiáu’l parque pa min siempres fue El Llanu d’Arriba, pues cuando yo yera neñu Pumarín principiaba p’allá de la Ronda de Camiones -agora Gaspar García Laviana- onde se llantaron les famoses 1.500. Pero bueno, eso ye lo de menos. Dicía que Manfer yá tien un Parqué en Xixón, onde vivió los caberos 40 años, a axuntar a  la cai y el bustu que tien en Sama, que fue’l so conceyu de nacencia.


     L’actu presidiólu l’alcaldesa, Carmen Moriyón, que lleó unes emotives pallabres sobre l’homenaxeáu, por cierto, nun perfechu asturianu, cosa que ye de destacar pues la so antecesora nel cargo, la señora Fernández Felgueroso, nun lo fizo en tolos años (que fueron munchos) que presidió la Casa Conceyu. Intervinieron tamién dos de los sos fíos, Efrén y Vital -Ramón taba ellí pero nun faló- lléendose unos versos que quedaron impresos nel monolitu que da nome al parque. Ellí tuvimos, amás de la familia, dellos amigos (yo llevaba tamién la representación de l’Academia de la Llingua de la que fue miembru correspondiente) y dalgunos conceyales de los grupos municipales que realzaron l’actu cola so presencia. Y hubo tamién dalgún faltosu metepates que dio unes voces extemporanies, seguro que por quexes xustificaes pero qu’ellí nun procedíen.
MINERIA_0001   Como yá tengo muncho falao y escrito de Mánfer -el siempres dicía en broma que yo yera’l so presentador oficial-nun voi volver a relatar los sos méritos nin cuntar les sabroses anéudotes que tuvi con él y que yá cunté n’otros llaos. Namás quiero volver a recordalu a los diez años de la so muerte y dicir que me prestó muncho esti homenaxe que-y fizo’l so conceyu d’adopción con tou merecimientu. Y de pasu, dar a la lluz una semeya a la que-y tengo munchu cariñu pues mandómela él por corréu pocu tiempu enantes del so fallecimientu. Ye una semeya del 22 de xunu de 2001, que ta fecha nel Muséu de la Minería del Entregu, onde se celebraba el “Primer Encuentro de Escritores de la Mina”, y se-yos fizo un homenaxe a él y a César Rubín. Yo fui l’encargáu d’enumerar los sos méritos y na foto toi lleéndolos, xunto al propiu Manfer, a Carlota, que fue la so compañera de los últimos años, y al otru homenaxeáu César Rubín. Manfer sabía que yo nun tenía la foto y, nuna comida que ficimos ellos y la mio muyer y yo na sidrería de debaxo la so casa, prometió mandámela, como asina fizo. Bueno, histories vieyes pero que vienen bien pa facer esti recordatoriu.  Un abrazu, Mánfer.
Fonte: trabayudecampu. com/Vicente García Oliva/asturies.com

4 comentarios:

  1. Na primera semeya apaez Mánfer de la Llera -don Manuel d'Andrés Fernández- nuna imaxe bien fidedigna col llibru na man y na cabera nuna imaxe d'arquivu nel Muséu de la Minería ente que na del mediu ye la foto política del día nel parque de Pumarín nel que l'alcaldesa de Xixón faló y glosó a Mánfer nun perfectu asturianu. Paez que caminamos escontra alantre.

    ResponderEliminar
  2. García Oliva nel so puntu y como siempres fai honor en tou a la so calidá de miembru de númberu de l'Academia de la Llingua Asturiana.

    ResponderEliminar
  3. Ye de xusticia y bonhomía l'homenaxe de Xixón a Mánfer de la Llera.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.