6/5/15

Damian Barreiro presenta'l so ensayu sobre la llingua na TV n'Avilés


"Caleya Sésamu. El papel de la televisión na tresmisión interxeneracional d'una llingua" algamó'l Premiu «Máximo Fuertes Acevedo» d'Ensayu

"Caleya Sésamu. El papel de la televisión na tresmisión interxeneracional d'una llingua", de Damián Barreiro y Premiu «Máximo Fuertes Acevedo» d'Ensayu, va presentase esti xueves, 7 de mayu, a les 12.00 hores. na Feria del Llibru y Discu n'Asturianu (na Antigua Pescadería Municipal, Avilés). Barreiro trai a colación nel llibru la paradoxa de que "si vamos a entrugar a cualquier escuela vamos poder comprobar que Mickey Mouse ye más famosu que Pelayo; que Dora the Explorer tien más devotos que la Santina; y qu’hai más xente que conoz les aventures de Pocoyó que les de Gonzalo Peláez". Y esi ye'l puntu de partida del so ensayu.

Na opinión de Barreiro, "esto pasa n’Asturies, pero lo mesmo podría pasar nuna escuela de Xapón, Suecia o Venezuela; ye probable qu’ente los neños los protagonistes de los dibuxos animaos de moda sían más famosos que los héroes nacionales. Nes xeneraciones anteriores, los mitos fundacionales —y mesmamente la relixón— pasaben de pas a fíos y de güelos a nietos de forma oral, porque ensin radio nin televisión los cuentos contábense xunto’l calor del llar. Yera la forma en que cada sociedá tresmitía la so historia, la so forma de vida y la so llingua. Yera la manera de nun desaparecer como pueblu. Depués, eses histories empezaron a deprendese nos llibros y, más tarde, nes escueles al xeneralizase l’enseñu obligatoriu. Sicasí, agora los mitos que se deprienden son los que salen na televisión. Hai neños asturianos que nun saben lo que ye un trasgu, un busgosu o una xana, pero son quién a dicir de corrío tolos personaxes de la serie Digimon".

Damián Barreiro (A Estrada, Pontevedra, 1984) ye llicenciáu en Periodismu pola UPV/EHU. Depués de formar parte de la plantiya del selmanariu Les Notícies y del diariu dixital Asturies.com, collaboró con otros medios de comunicación, como la Televisión Local de Xixón, el periódicu Diagonal Asturies, les revistes Atlántica XXII, Anuariu de la Música Asturiana o Vertigü, amás del diariu La Nueva España na so sección «Escolinos». Nel añu 2013 ganó'l Premiu d'Ensayu «Fierro Botas», convocáu pol Conceyu de Xixón, cola obra "L’espeyu onde miranos: televisiones de proximidá n’Europa Occidental y procesos de recuperación identitaria". Un añu depués fíxose col Concursu d'Investigación Llingüítica de l'Academia de la Llingua Asturiana col artículu "La nación televisada: llingua y identidá nos programes n’asturianu de TPA", espublizáu na revista Lletres Asturianes.

Fonte: Asturnews

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.