1/6/13

Xuanxo Mariño: ¿Pieslle a 27 años de Radio Sele?

Xuanxo Mariño: “Si en xunu nun tenemos el sofitu necesariu echaremos el pieslle a 27 años de Radio Sele”
Xuanxo Mariño

    Radio Sele lleva n’antena dende va 27 años como la única emisora dafechu n’asturianu.
    En 1999 recibía la llicencia comercial per parte del gobiernu de Sergio Marqués, lo que-y permitiría profesionalizase. Pero la llegada del socialista Vicente Álvarez Areces a la presidencia del Gobiernu d’Asturies torgó estos planes. L’executivu d’Areces quitába-yos la llicencia y más tarde echábalos del so dial emitiendo per él la emisora pública RPA. Dempués de toes estes torgues, a la que se suma la eliminación de les ayudes autonómiques que recibía, la emisora vive un momentu trescendental que podría llevala a desapaecer. Xuanxo Mariño, director de Radio Sele, fala con Asturnews de la situación que viven y de la campaña pa facer socios que tienen en marcha pa superala.

    -¿Qué momentu vive Radio Sele agora mesmo?
-Una situación complicada económicamente, esta ye una radio llibre y polo tanto necesita socios, bien persones faciendo programes o persones qu’ayuden la sostenibilidá de la radio n’otros llugares ta faciéndose dende va munchos años. Yo conozco radios como esta, n’Italia por exemplu, con 15.000 socios y con una programación en directu les 24 hores. Agora mesmo tán rodándose películes con aportación económica de persones independientes que quieren ayudar a qu’esi proyectu salga alantre.

    -¿La fin de les ayudes públiques ye la principal causante de que se tea afogando económicamente?
-En parte sí, esta radio tenía varies fontes de financiación por exemplu dende va 10 años una productora que se fizo pa poder financiar la radio pero baxó nun 80% el trabayu. Otres fontes como la publicidá, pero baxó muncho, otra de les torgues ye la baxada de persones faciendo programes, les emisores qu’emiten en castellán nun suelen tener esti problema porque tienen xente a esgaya

    -¿Cómo se pue collaborar pa qu'esto cambie?
-Pue collaborase faciendo un programa o bien faciéndose sociu de la radio a partir de 6 euros al mes.

    -¿Cómo ta siendo la respuesta de la xente, falta más militancia nel asturianismu?
-Hasta’l momentu nun mos quexamos pero espero que siga asina, porque falta tovía pa llegar a lo que necesitamos pa poder siguir.

    -Como esplicaba hai problemes tamién pa enllenar la parilla de programación n'asturianu, ¿cuáles son les causes?
-Facer radio n’asturianu nun ye fácil, requier un tiempu de preparación y una dedicación, pero bono tenemos persones que lo faen na so casa y mándenmos el programa grabáu, siempres damos facilidaes.

    -¿Qué posibilidaes hai de recuperar la llicencia retirada pol gobiernu d'Areces?
-Posibilidaes poques. Agora tenemos un recusu presentáu pero yá volvió a valorar y dio la llicencia al mesmu que la tenía, dixéronnos que teníen munches presiones de la otra parte.

-¿Podría profesionalizase Radio Sele entós y convertise nuna radio comercial?
-Si la tuviéramos claro que sí.

    -¿Camienta qu'entós podría ser una radio con viabilidá económica?
-Sí, sedría un proyectu rentable

    -Punxeron una fecha como llende pa echar el pieslle a la emisora, ¿qué otres soluciones podríen dase?
-A finales de xunu tendremos una xunta y fadremos recuentu , veremos si podemos siguir alantre o non, espero que sí porque ye un proyectu de 27 años qu’entamamos a emitir por interné dende Asturies en directu cuando nun lo facía naide, les emisores comerciales tampoco. La única solución ye algamar los socios necesarios pa un plan de futuru de nun ser asina nun podría ser, los gastos añales na emisora estimámoslos en 6.000 euros cuntando que nun tengamos averíes.

   Fonte:  Asturnews.

4 comentarios:

  1. Hai que sofitar Radio Sele.

    ResponderEliminar
  2. Va perdese una perbona llabor de munchos años?

    ResponderEliminar
  3. Alantre con Radio Sele, Mariño.

    ResponderEliminar
  4. Nun hai que rindir ensamás y si hai que camudar coses o sistemes camúdense que nun pasa nada y hai que sobrevivir.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.