Mostrando entradas con la etiqueta iberismu.. Mostrar todas las entradas
Mostrando entradas con la etiqueta iberismu.. Mostrar todas las entradas

15/5/12

Faustino Zapico esplica a Pi i Margall sobre Asturies

Zapico esplicó la visión llingüística y hestórica de Pi i Maragall sobre Asturies
El ciclu d'hestoria del republicanismu federal d’Asturies organizáu por N'ast y la Sociedá Cultural Xixonesa empecipió esti llunes 14 con una charra del hestoriador Faustino Zapico sobre la trayectoria vital y los distintos aspectos de la doctrina política de Francisco Pi i Margall (1824-1901), quien fora'l máximu dirixente ya ideólogu a nivel estatal del Partíu Democráticu Republicanu Federal (1868-1936). Zapico esplicó les fontes del pensamientu de Pi i Margall; la so particular síntesis ente republicanismu, democracia y federalismu; el calter ascendente y escalonáu del so proyeutu dende los conceyos; la so faceta socialista-reformista; y la so visión de la personalidá hestórica y llingüística d'Asturies. A lo cabero se realizó un perinteresante alderique sobre les razones del escaecimientu de Pi i Margall na sociedá asturiana, lo avanzao de les propuestes sociales del so Programa de 1894 inclusive en comparanza cola actual esquierda estatal, y el calter más confederal que propiamente federal del so iberismu. Aplazada la charra de José Girón La esposición de la ponencia del profesor Girón sobre “Republicanismu na Asturies de I Restauración” anunciada pa esti miércoles va ser movida al mes viniente Fonte: Asturnews