19/7/11

Pa Bloque-UNA, la política llingüística de FAC “conduz a la desapaición del idioma"



Yolanda Huergo, vocera de Bloque-UNA, calificó de “probe y preocupante” la referencia que fixo Álvarez-Cascos a la llingua asturiana’l martes na Xunta. La coalición cree que la política llingüística de FAC “conduz a la desapaición del idioma”.

La formación nacionalista, nun comunicáu, critica que la llingua asturiana nun ocupara “nin un párrafu” del discursu de dos hores d’ayeri d’Álvarez-Cascos na Xunta Xeneral y que’l presidente futuru d’Asturies tuviera “nenguna propuesta novedosa pa cola llingua”. “A la ‘llingua viva del nuesu pueblu’, como la denominaba Xovellanos, despachóla en dos llinies refiriéndose namái al desarrollu de la Llei d’Usu y l’apoyo a los escritores”, apunta Huergo, que recuerda que “la situación de la llingua asturiana ye dramática y requier midíes ambicioses y urxentes en tolos ámbitos; nun basta col apoyo a la lliteratura”. D’igual forma, “frente a la necesidá d’un marcu llegal nuevu y una normalización efeutiva”, la vocera de la coalición apunta que “Cascos namái fala de desarrollar la llei del añu 98”, polo que “la so declaración d’intenciones queda perbaxo de les que facía Areces”.

“El discursu de Cascos apunta a que la so política va a ser continuista cola del PSOE, centrada na ‘promoción’ del asturianu como una parte más del folclor del país, y eso yá sabemos a lo que conduz: a la desapaición del idioma”, continúa Huergo, que considera la posición del llíder de Foro Asturias Ciudadano (FAC) como “una burlla a los que consideramos, como Xovellanos, que l’asturianu ye la llingua del país y merez más que midíes cosmétiques”.

Fonte: Asturies.com

3 comentarios:

  1. Ye más de lo mesmu que tuvimos con Areces y el so contuberniu antillingua formau pol bloque políticu Psoe-IXunía durante munchos años seguíos hasta'l cambéu de agora mesmu pol Foro, nin más nin menos.

    ResponderEliminar
  2. Los del BN-UNA con Yolanda Huergo al frente ¿diéronse cuenta del problema agora mesmu? vaya llistinos y espabilaos que salieron.
    ¿Y qué faen agora que nun salen a la cai ¡ya! a glayalu n'alta voz y desixilu? arrastraríen muncha xente, dexuru ¿O ye que tamién tan atechaos como los peramiguinos de Tini?

    ResponderEliminar
  3. dieronse cuenta cuando apaeció y ganó'l FAC, enantes yera difícil saber lo que diría'l presidente-candidatu.
    Eso pa los que dicen que Cascos ta preparando la Oficialidá.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.