3/12/09

Manifiestu "Na defensa de los drechos fundamentales n'Internet"


Pola mor de la inclusión nel Anteproyeutu de Llei d’Economía sostenible de modificaciones llexislatives que cinquen al llibre exerciciu de les llibertaes d’expresión, información y el drechu d’accesu a la cultura al traviés d’Internet, los periodistes, blogueros, usuarios, profesionales y creadores d’Internet manifestamos la firme oposición de nós al proyeutu, y declaramos que…

1.- Los drechos d’autor nun puen allugase perriba de los drechos fundamentales de los ciudadanos, como’l drechu a la privacidá, a la seguridá, a la presunción d’inocencia, a la tutela xudicial efeutiva y a la llibertá d’espresión.
2.- La suspensión de drechos fundamentales ye y tien que siguir siendo competencia dafechu del poder xudicial. Nin un pieslle ensin sentencia. Esti anteproyeutu, a la escontra de lo afitao nel artículu 20.5 de la Constitución, dexa nes manes d’un muérganu non xudicial -un organismu dependiente del Ministeriu de Cultura-, la potestá de torgar a los ciudadanos españoles l’accesu a cualesquier páxina web.
3.- La nueva llexislación fadrá surdir inseguridá xurídica en tol seutor teunolóxicu español, perxudicando ún de los pocos campos de desendolcu y futuru de la nuesa economía, atapeciendo la creación d’empreses, inxertando torgues a la llibre competencia y ralentizando la so proyeición internacional.
4.- La nueva llexislación propuesta amenaza a los nuevos creadores y atapez la creación cultural. Con Internet y los sucesivos avances teunolóxicos democratizóse dafechu la creación y emisión de conteníos de toa mena, que yá nun provienen prevalentemente de les industries culturales tradicionales, sinón de bayura de fontes distintes.
5.- Los autores, como tolos trabayadores, tienen drechu a vivir del so trabayu con nueves idegues creatives, modelos de negociu y actividaes asociaes a les sos creaciones. Tentar de caltener con cambeos llexislativos a una industria obsoleta que nun ye a adaptase a esta nueva arrodiada nun ye nin xusto nin realista. Si’l so modelu de negociu se basaba nel control de les copies de les obres y n’Internet nun ye posible ensin vulnerar drechos fundamentales, deberíen guetar otru modelu.
6.- Consideramos que les industries culturales necesiten pa sobrevivir alternatives modernes, eficaces, creyíbles y asequibles y ayafadices pa los nuevos usos sociales, en llugar de llimitaciones tan desproporcionaes como ineficaces pa la fin que dicen persiguir.
7.- Internet tien que furrular de forma llibre y ensin interferencies polítiques alitaes por seutores que van a la gueta de perpetuar obsoletos modelos de negociu ya imposibilitar que’l saber humanu siga siendo llibre.
8.- Desiximos que’l Gobiernu garantice por Llei la neutralidá de la Rede n’España, ante cualesquier presión que puea producise, como marcu pal desendolcu d’una economía sostenible y realista de cara al futuru.
9.- Proponemos una braera reforma del drechu de propiedá intelectual empobinada al so fin: tornar a la sociedá la conocencia, promover el dominiu públicu y llimitar los abusos de les entidaes xestores.
10.- Na democracia les lleis y les sos modificaciones han aprobase tres del oportunu alderique públicu y consultando enantes a toles partes implicaes. Ye inaceutable que se faigan cambeos llexislativos que cinquen a drechos fundamentales nuna llei non orgánica y que trata d’otra estaya.

8 comentarios:

  1. Toy total y radicalmente d'alcuerdu co'l manifiest, apóyolu y defiéndolu. Esti gobiernu co'l su proyeutu quier cincar y cercenar d'afechu'l drechu a la llibertá d'espresión de toos y toes les persones, ye un atentau escontra la cultura a traviés d'internet, la llibertá d'espresión controlando los medios d'espresión al so antoxu, y escontra la creación cultural, una escusa más pa sacar too -ya nun pue ser- lo que ha derrochau a saltu de mata ensin idegues pensaes y reflesionaes, o seya perres permalgastaes improvisadamente. Agora a lo meyor glayaránnos que ye pa defender el drechu d'autor u otres escuses parecíes pa seguir lucrándose los de siempre a costa de los de siempre (los paganinis d'abaxu); hay que rebelase escontra este tipo de "brillantes idegues" de la ministra y sus coadláteres de turnu.

    ResponderEliminar
  2. Sábemos que esto non vien más que po la presión de la industria discográfica y la SGAE a quien el PSOE tien que agradecer abondo po les manifestaciones públiques de munchos de los sos santones nes cites elleutorales. La xente que fai música tenín que acostumbrase a ganáselo de les actuaciones en direuto, apartando los/les intérpretes un tanto de la entrada pa quien seya autor/a sinon lo son ellos mesmos, y non depender de les campañes de marketin en la promoción y venta de discos que como tamién sabemos munches vegaes poco tienen que ver col conteníu musical duna obra y sí muncho con custiones d’imaxe o intereses inconfesables; someterínse entós al criteriu más direutu del públicu y ganaríemos, de xuro, na calidá. Hay xente, biendello, que ya lo fai asina, lo que non quita pa que si quiés pueas promocionar el to trabayu co la so grabación pero poniéndose les piles al respeutu de la difusión delantre de la que la nueva realidá tecnolóxica ios presenta.
    Hai otros enquizes sobre los que hay que pensar a propósitu desti proyeutu del gobiernu y sobre too les alternatives que los/es autores tienen que promover, como les llicencies llibres, creative commons y otres, anantes de recurrir a presionar sobre el menorgamientu de derechos fundamentales. Una llei como la que pretenden sedría inconstirucional y caberá presentar recursu delantre el más altu tibunal.
    Esta ye una primer reflesión que se m’escurre y habrá que non perder l’asuntu de vista y tar al aguait pa que non mos la metan dobláa.

    ResponderEliminar
  3. Paez que'l presidente dexó en permal llugar a la ministra ne'l sentíu de que non se cerrará ningún blog, ni na da ná en sin la correspondiente orden del xuez. Envaináronsela po'l momentu, pero cuidau con estes xentes de la farándula -SGAE o séyase Ramoncín y la so caterva de devoraores de lo axeno- que quien vivir perbien en sin dar palu al agua baxo'l la solombra de la cexa.

    ResponderEliminar
  4. ¡Bien por Solombra! solo que al finar la so opinión podría completase ...la solombra de la cexa mutante e improvisante. Ye que Sinde y la SGAE tan protexíos pola capa proteutora del gobiernu y los sindicaleros en pro de la so manutención diaria ya que los tiempos nun permiten actuaciones ni direutos de poca monta y d'escasísima calidá a munchos pseudocantantes y pseudoautores, nin protexer pellícules que nun resisten la mínima crítica artística. La cexa ("artistes" del cuentu) de la ministra Sande y del presidente comienzan a pasar delles dificultaes pa subsistir, y hay que cortar d'afechu les idegues y les blogs que nun tan con ellos y elles.

    ResponderEliminar
  5. Dellos verdaeros artistas, exemplo cantantes, perviven de las sos autuaciones en direutu p'al so públicu, y non de la venta de les sos grabaciones. Pero pa ello tien que tener ganchu, tirón, aceutación, arte, voz, etc. Llama la atención dellos "artistes" que falen de que van morrer de fame por exemplu Rosariyo, y ye que si non autúen ye poque les sos cachés son peraltos y la calidá escasa: han de baxar los sos cachés pa que lels comisiones de fetexos nél meyor de los casos puean contratales. Otros en hores artístiques perbaxes aleguen coses estrañes, por exemplu munchos del denominau "sindicatu la cexa". Más calidá, menos caché, más baxar al suelu cotidianu, menos afán recaudatoriu(SGAE)pa quien no lu merez ni de lexos, y non alegar causes de lo más estrañes n'el mundillu de la música. Artistes: a trabayar el direutu como les grandes figures n'el estranxeru y a currar.

    ResponderEliminar
  6. ¿Quién ye´l osau que diz que Bautista, Ramoncín, Rosario y otros munchos protexíos del sindicatu de la cexa tien y puen vivir del cuentu de les grabaciones y les descargues d'internet si trabayen al año menos qu'unu del PER? Tá perbien la idega de que rebayen d'una vegada'l so caché y viaxen pola península (n'el estranxeru imposible dada la so escasa calidá musical) co'l direutu, si ye que puen y tien ocasión de facelu, de prau en prau pol vranu. Pa otros tamién ye perdifícil facer tola vida y agora ya lo que ficieron y nun volverán a repetir si non ye coles subvenciones oficiales como Víctor-Ana, etc. Nun y'estrañu pues que tiren y tiren del tetu de la SGAE co'l beneplácitu de Sinde y los sos coadláteres cexudos. Cuidau con la Sinde y los sos amiguinos que puen volver a les andaes y n'un descuidu cincar la llibertá d'espresión n'internet y los blogs confiaos.

    ResponderEliminar
  7. ¿Y qué pasa con las subvenciones a las películas de los directores afines a la ceja y a la SGAE? La inmensa mayoría no valen para nada, no son rentables, no tiene un mínimo de valor artístico, no resisten la más pequeña competencia en las muestras y festivales, no se pueden pasar en locales comerciales porque son la ruina ni tampoco en el extranjero. Pero las subvenciones siguen dándose a ciertos proyectos afines ¡qué pena! seguimos como hace 56 años pero justo al revés.

    ResponderEliminar
  8. Tamos a favor del "Manifiestu na defensa de los drechos fundamentales n'internet", de la llibertá d'espresión y d'información, pa profesionales, blogueros y aficionaos. Pallantre collacios.

    ResponderEliminar

Los comentarios tán pendientes de moderación. Espublizaránse lo primero dable.